طبق مصوبه مجلس؛

محدودیت‌های دولت برای واردات صنایع دستی مشخص شد

نمایندگان مجلس دولت را مکلف به اعمال محدودیت‌های لازم برای واردات محصولات صنایع دستی کردند.

محدودیت‌های دولت برای واردات صنایع دستی مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز  چهارشنبه(14تیر ماه)در جریان بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی ماده‌های 11و 12 این طرح را تصویب کردند.

به موجب ماده 11 دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند به منظور تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنعتی و هنرهای سنتی بومی و اصیل اقدامات ذیل را انجام دهند:

الف-به منظور تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و اصیل، نسبت به اعمال محدودیت‌های لازم برای واردات محصولات صنایع دستی از جمله وضع تعرفه مناسب اقدام نماید.

ب-سقف خروج ظروف ساخته شده از نقره بدون نگین به میزان پنج کیلوگرم و زیورآلات نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تا سه کیلوگرم برای هر نفر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور با ارائه ضمانت‌های بانکی و وثایق معتبر افزایش می‌یابد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران بر اجرای این ماده نظارت می‌کنند. اقلام تاریخی و میراث فرهنگی تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد.

ت-از صادرکنندگان صنایع دستی درمقابل آثار منفی ناشی از نوسانات قیمت ارز حمایت نماید.

ه-صادر کنندگان زیورآلات سنتی و کالاهای نفیس صنایع دستی را با تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای شمش وارداتی در قبال صادرات معاف و دولت آن را در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.

ث-گمرک جمهوری اسلامی ایران با نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به ایجاد و احصای شناسه تعرفه‌های فرعی برای کلیه محصولات صنایع دستی کشور اقدام نماید.

همچنین نمایندگان مجلس ماده 12 این طرح را تصویب کردند که به موجب آن دولت می‌تواند به منظور کمک به ارتقای تحصیلی هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، کمک هزینه تحصیلی پرداخت نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.