نخستین محموله سوهان صادراتی قم وارد امارات شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از ورود نخستین محموله سوهان صادراتی استان با همکاری خوشه کسب و کار سوهان و شرکت مدیریت صادرات به کشور امارات خبر داد.

نخستین محموله سوهان صادراتی قم وارد امارات شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر طیبی‌نژاد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت راهبردی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران باهدف حمایت از تولید و صنعت در قم در حال پیگیری است تلاش برای صادرات محصولات خوشه‌های کسب‌وکار است.

وی بابیان اینکه صادرات از مهم‌ترین عوامل توسعه هر خوشه صنعتی است، اضافه کرد: با توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در قم بسترهای لازم برای قرار گرفتن تولیدات صنایع کوچک و متوسط استان در مسیر صادرات به کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در داخل و خارج کشور، رایزنی با بازرگانان و تجار، برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی را از مهم‌ترین برنامه‌های خوشه‌های کسب‌وکار برشمرد و تصریح کرد: طی دو سال اخیر در بخش صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای منطقه توفیقات خوبی به‌دست‌آمده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی در ادامه به تلاش‌های فعالان خوشه کسب‌وکار سوهان قم اشاره کرد و افزود: در این راستا دفتر توسعه خوشه سوهان قم از ابتدای فعالیت توسعه صادرات سوغات قم را در اولویت قرار داده و با برگزاری تورهای مختلف و حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی اقدام به تشکیل چندین کنسرسیوم صادراتی در بخش خوشه نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: خوشه کسب‌وکار سوهان استان فعالیت‌های صادراتی این صنف را به کشورهای عمان، امارات متحده عربی، روسیه و آذربایجان راهبری کرده و توانسته با همکاری شرکت مدیریت صادرات در بخش خصوصی نخستین محموله سفارش سوهان استان را به میزان یک‌تن به کشور امارات متحده عربی ارسال نماید.

وی این اقدام را دستاوردی مهم از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: برای تسهیل در امر صادرات محصولات تولید داخلی لازم است سایر دستگاه‌های خدمت رسان و به‌ویژه گمرک همکاری نزدیک‌تری با فعالان خوشه‌های کسب‌وکار باهدف تسهیل در صادرات داشته باشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.