اهواز؛

آغاز طرح تابستانی راهداری خوزستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : با آغاز فصل مسافرت‌ها و بالا بودن میزان آن در استان زیاد بوده که طرح تابستانی راهداری اجرامی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسعود مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان میزان مسافرت‌ها در استان خوزستان افزایش می‌باید.

وی افزود: اکثر مردم خوزستان به دلیل فصل گرما و تعطیلی مدارس سفرهای برون استانی خود را انجام می‌دهند که برای این موضوع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طرح تابستانی خود با همکاری سایر ارگان‌ها به مورد اجرا می‌گذارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان داشت: در طرح تابستانی حضور و آمادگی شبانه روزی تیم‌های گشت‌های راهداری، پاکسازی حریم جاده‌های منتهی به شهرها، اصلاح ورودی‌ها و تعمیر علایم ترافیکی موجود و اصلاح روشنایی معابر و رفع نقاط پر حادثه و ترمیم و لکه‌گیری آسفالت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی با انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری استان و رانندگان زیر پوشش، پلیس راه برای آمادگی هرچه بیشتر برای برنامه ریزی و جابجایی مسافرین و نیز بازدید ناوگان مسافربری از لحاظ ایمنی و فنی و امکانات اتوبوس‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سفرهای تابستانه است.


مصدقی ادامه داد: با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت کامل جایگاه‌های سوخت در مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز هماهنگی لازم انجام گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهارداشت: نظارت بر محیط پایانه‌های مسافربری استان و عملکرد مدیران فنی در مراکز معاینه فنی خودرو از دیگر اقدامات در طرح تابستانه است.


وی در ادامه با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح استان خوزستان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای استان 19 در صد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


مصدقی گفت: در این بازه زمانی تعداد تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های برون شهری استان 82 فقره کاهش، تعداد کشته شدگان این تصادفات36 نفر و در تعداد مجروحین نیز86 نفر کاهش یافته است.

 

وی در پایان ابرازامیدواری کرد مردم با رعایت قوانین و مقررات در کاهش حوادث و تصادفات تلاش کنند.


انتهای پیام/م

کاهش تصادفات فوتی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.