شیراز؛

هدف گذاری صادرات ۲ میلیون دلاری تا پایان سال

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از هدف گذاری صادرات ۲ میلیون دلاری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: براساس برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، دستیابی به صادرات ۲ میلیون دلار برای صنایع کوچک تا پایان امسال هدف گذاری شده است.


وی افزود: تقویت وحمایت از برنامه‌های ارتقای توان صادراتی صنایع کوچک از اولویت‌های اصلی این سازمان است.


وی ادامه داد: با تفویض اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه ریزی برای دستیابی صنایع کوچک با هدف صادراتی پیش بینی شده، به این سازمان محول شده و برنامه‌های حمایتی نیز درنظر گرفته شده است.


سلیمانی اظهار داشت: علاوه بر اجرای برنامه‌هایی از جمله حمایت از حضور فعالان صنایع کوچک در تور‌های نمایشگاهی بین المللی، ایجاد مراکز تجاری در برخی کشور‌های هدف نیز در برنامه امسال قراردارد.


وی بیان کرد: ایجاد مراکز تجاری کنسرسیوم‌های خرما، خشکبار، سنگ و فرش در کشور چین، کنسرسیوم‌های غذایی و خشکبار در کشور روسیه و کنسرسیوم‌های سنگ در کشور‌های اروپای شرقی در دست اقدام است.


سلیمانی همچنین ایجاد و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی را از راهبرد‌ها برای ارتقای توان واحد‌های صنایع کوچک در بخش صادرات اعلام کرد و گفت:در این زمینه تاکنون ۶۰ کنسرسیوم صادراتی در استان‌های کشور تشکیل شده و این سازمان از کنسرسیوم‌ها حمایت کامل انجام می‌دهد.


وی با اشاره به توافق صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت اقتصادو دارایی و وزارت انرژی آلمان در زمینه برگزاری دوره آموزشی یک ماهه برای مدیران منتخب واحد‌های صنایع کوچک در آلمان، برگزاری این دوره‌ها را فرصت مناسبی برای ارتقای سطح مدیریتی صاحبان صنایع اعلام کرد.


سلیمانی گفت: امسال نیز دو دوره در مهر و آبان در کشور آلمان برگزار می‌شود که نفرات واجد شرایط برای اعزام به این دوره‌ها انتخاب شده اند.


معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به حمایت‌های این سازمان از روند شکل گیری و توسعه خوشه‌های صنعتی بعنوان یک اولویت راهبردی گفت:در حال حاضر ۴۴ خوشه در کشور در حوزه‌های مختلف فعال است و ۷۴ پروژه توسعه خوشه‌ای نیز خاتمه یافته است.


وی بیان کرد: در برنامه امسال فعالیت ۸ خوشه صنعتی نیز در دستور کار است که تا پایان امسال عملیاتی می‌شوند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز دراین جلسه، تقویت وتوانمند سازی صنایع کوچک و متوسط در بخش صادرات را از مهمترین اولویت‌های امسال بیان کرد و گفت:در این زمینه باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این هدف مهم تلاش کرد.


شاهپور قنبری گفت: در این برنامه ریزی، هدف گذاری صادرات صنایع کوچک و متوسط برای استان فارس حدود ۱۸۳ میلیون دلار تعیین شده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان فارس و وجود پتانسیل‌های صنعتی و فعالیت کنسرسیوم‌ها و تشکل‌های صادراتی دستیابی به این هدف امکان پذیر است.


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دست باف، گلاب و عرقیات گیاهی، سنگ شمال و ترشی و شوری و رب گوجه در استان فارس و نقش این کنسرسیوم‌ها درافزایش و تسهیل امور صادراتی تصریح کرد: باید با رفع موانع ومشکلات و هم افزایی و مشارکت در کارگروهی زمینه افزایش صادرات فراهم شود.


وی بازاریابی درکشور‌های جدید هدف صادراتی واعزام فعالان صنعتی به نمایشگاه‌های معتبر خارجی را از برنامه‌هایی اعلام کرد که با حمایت‌های این شرکت، امسال بطور ویژه انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ر

حمایت از حضور فعالان صنایع کوچک در تورهای نمایشگاهی بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار