مشهد؛

مناطق ییلاقی تربت جام فاقد امکانات بهداشتی و رفاهی

دهیاران از محل اعتبارات دهیاری نسبت به احداث سرویس بهداشتی و تامین آب شرب مناطق ییلاقی و گردشگری شهرستان سریعا اقدام نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  احمد شافعی معاون فرماندار تربت جام در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر با انتقاد شدید از نبود امکانات بهداشتی و رفاهی درمناطق ییلاقی و گردشگری این شهرستان گفت: متاسفانه مناطق ییلاقی و گردشگری شهرستان به ویژه در روستا‌های بزد، رونج، ابدال آباد، کله مل و خواجه طاعون فاقد امکانات اولیه بهداشتی و رفاهی که لازم است دهیاران از محل اعتبارات دهیاری نسبت به احداث سرویس بهداشتی و تامین آب شرب سریعا اقدام نمایند.

وی با انتقاد ازنبود برنامه ریزی برای جذب گردشگر با توجه به قابلیت‌ها وظرفیت‌های شهرستان افزود: در حوزه صنعت گردشگری ظرفیت‌های زیادی در شهرستان وجود دارد که متاسفانه مجموعه اداری برای معرفی شهرستان تا کنون به این حوزه ورود پیدا نکردند.

معاون فرماندار تربت جام گفت: در کنار قابلیت‌های کشاورزی، هنر‌های بومی محلی، صنایع دستی، بازی‌های آیینی، موسیقی محلی و …. در سطح ملی واستانی رتبه‌های پویایی اقتصادی خاصی دارد که باید زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را فراهم کرد که متاسفانه در این حوزه تا به امروز کم کاری شده است.

شافعی خاطر نشان کرد: باید از تمام توان و قدرت اداری و بخش خصوصی برای جذب گردشگر وتور‌های مسافرتی استان به این شهرستان بستر‌ها را فراهم کرد متاسفانه در این حوزه هم کارعملی انجام نشده است.

تاج محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری و دبیر ستاد خدمات سفر تربت جام هم در ادامه گفت: با توجه به فصل تابستان و مراجعه بیش از حد شهروندان به مناطق ییلاقی شهرستان متاسفانه این مناطق هیچگونه امکانات بهداشتی و رفاهی نداشته و این در صورتی است که برخی از این اماکن ییلاقی از شهر‌های شمالی بهتر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اماکن گردشگری و ییلاقی شهرستان متولی ندارد لازم است مسئولین ادرات و بخش خصوصی برای معرفی شهرستان باید بسیج تا مردم از اقتصاد صنعت گردشگری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام//س. ج.
برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر تربت جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار