ساری؛

توسعه پیشگیری اجتماعی هوشمندانه در طرح تابستانه پلیس

توسعه پیشگیری اجتماعی هوشمندانه مهمترین هدف نیروی انتظامی مازندران در طرح‌های تابستانه است.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ، توسعه پیشگیری اجتماعی هوشمندانه را از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در طرح‌های تابستانه برشمرد.
وی گفت: استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین در انتقال مفاهیم فرهنگی برای دستیابی به اهداف ناجا در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با انجام اقدامات ایجابی در طرح‌های تابستانه امری ضروری است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: در حوزه ترافیک، تعامل با اتحادیه کامیونداران و کامیون‌های حمل بار در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی برای ایجاد انضباط ترافیکی، انضباط بخشی به تردد موتور سیکلت‌ها با ارائه آموزش و هشدار‌های ترافیکی و برخورد با کامیون‌های حامل بار اضافه از اهداف پلیس در طرح تابستانه است.
سرهنگ علیرضا باقری با تاکید برحضور موثر و هدفمند پلیس در حوزه‌های درون و برون شهری خصوصا در تعطیلات آخر هفته و ساعات تردد پر حجم خودرو‌ها گفت: در حوزه ارتقا امنیت اجتماعی تشکیل جلسات هماهنگی و هم افزایی با اتحادیه و صنوف و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه با هدف افزایش ضریب حفاظتی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و طلافروشی‌ها از نکات بارز این طرح به شمار می‌روند.
وی آگاهی بخشی به مالکان اماکن خصوصی و دکه داران در سواحل برای رعایت هنجار‌های دینی را از دیگر اقدامات ایجابی پلیس در طرح ساماندهی سواحل برشمرد و از برخورد جدی پلیس برابر قانون با افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب و یا حمل حیوان و سگ گردانی در سواحل و مناطق تفریحی و گردشگری می‌کنند خبر داد.
سرهنگ باقری گفت: در حوزه اجتماعی این طرح‌ها بر توسعه و تعمیم فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و توجه به فرهنگ اسلامی و بومی در کلیه شهر‌های ساحلی تاکید شده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: انتخاب و اجرای رویکرد فرهنگی و آموزشی با استفاده از شیوه‌های نوین کاهش آسیب‌های اجتماعی در مبادی ورودی، آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای فعال با محوریت کانون‌های فرهنگی و مساجد می‌تواند نقشی بی بدیل در پیشگیری‌های اجتماعی داشته باشد.
انتهای پیام/آ

طرح تابستانه پلیس در سواحل مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.