امضای تفاهم نامه همکاری میان هند و اسراییل

نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی چندین تفاهم نامه همکاری از جمله در زمینه امنیتی امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری میان هند و اسراییلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی چندین تفاهم نامه همکاری از جمله در زمینه امنیتی امضا کردند.

بر این اساس، نارندا مودی-- نخست وزیر هند --که اکنون در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، با حضور در دفتر بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- چندین تفاهم نامه همکاری دوجانبه را امضا کرد.

به نوشته پایگاه خبری یدیعوت آحرونوت، این تفاهم نامه ها با هدف تقویت روابط دوجانبه در زمینه های امنیتی، فناوری، پروژه های فضایی و آب است. همانطور که وعده داده شده بود، تل آویو و دهلی نو 40 میلیون دلار بودجه برای همکاری‌ها در زمینه فناوری‌های پیشرفته اختصاص دادند.

این دو سپس در نشست خبری مشترک شرکت کردند. مودی با توصیف کردن این تفاهم نامه‌ها بعنوان "فصل جدیدی در روابط هند و اسرائیل" گفت: هدف ما ایجاد رابطه‌ای است که درپی آن پرچم منافع مشترک‌مان به اهتزاز دربیاید.

نتانیاهو نیز با تکرار ادعای اینکه تروریسم، اسرائیل را تهدید می‌کند، امضای چندین قرارداد همکاری با هند را روزی تاریخی عنوان کرد.

نخست وزیر هند روز سه‌شنبه وارد فلسطین اشغالی شده و از سوی نتانیاهو در فرودگاه بن‌گوریون مورد استقبال قرار گرفت.

هند در سال 1950 رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و بارها از این رژیم حمایت نظامی و تسلیحاتی دریافت کرده است.

بمبئی در سال 1992 بصورت رسمی، روابط کامل دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کرد. از آن زمان رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین تامین کنندگان سلاح برای نیروهای مسلح هند بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار