یزد؛

فعالیت بیش از 100خانوار روستایی ابرکوه در زمینه تولید طالبی

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از آغاز برداشت مجدی در سطح 25 هکتار از کشتزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با توجه به شرایط آب و هوائی و مراقبت های ویژه کشاورزان در زمینه داشت و برداشت در هر هکتار بطور متوسط 22تن و در بعضی از مزارع 30تن مجیدی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استانهای هم جوار می شود .

وی بابیان اینکه امسال بیش از 500 تن مجیدی در این شهرستان تولید شده است افزود: بیش از 100خانوار روستایی و کشاورز که بیشتر در روستای مریم آباد بخش مرکزی ابرکوه هستند در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.

وی گفت: سال های اخیر بیش از 150هکتار اراضی به کاشت این محصول اختصاص داشته است که این رقم بخاطر بحران آبی وآفت آب های زیر زمینی و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه کاهش چشم گیری یافته است .

غیب الهی بابیان اینکه بیش از 15سال است که کشاورزان با بحران بی آبی و تدوام خشکسالی دسته و پنجه نرم می کنند تصریح کرد:کشاورزان برای حفظ کشاورزی موجود و بهره وری بالا از آب و افزایش تولید با استفاده از کمک های بلاعوض دولت مزارع و باغات خود را به سیستم آبیاری نوین تجهیز کنند.

گفتنی است 15هزار هکتار از اراضی ابرکوه به کاشت محصولات کشاورزی دارد و امرار معاش 6 هزار خانوار کشاورز از این طریق تامین می شود.

انتهای پیام / ی

فعالیت بیش از 100خانوار روستایی ابرکوه در زمینه تولید طالبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار