متحیر کننده ترین دلیل ایجاد کره ماه؛

تصادفی عجیب در منظومه شمسی که ماه را به وجود آورد+عکس

علت ایجاد کره ماه برای مدت ها به یک سوژه جذاب در دنیای نجوم و بین محققان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان ناسا در جدیدترین تحقیقات خود با شبیه سازی مدل های نجومی و بررسی وضعیت منظومه شمسی در میلیون ها سال پیش دریافتند احتمال دارد ماه در اثر برخورد و تصادف کره زمین با یک سیاره به ابعاد سیاره مریخ ایجاد شده باشد.

وجود میدان های بسیار قوی مغناطیسی، بادهای کیهانی و اتمسفر دارای میزان بالایی از انواع فلزات و یک اقیانوس از مواد مذاب در چگونگی شکل گیری کره ماه پس از تصادف بسیار موثر بوده است.

کارشناسان معتقدند شکل گیری ماه جوان حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش و در اثر یک برخورد در کهکشان رخ داده و تحت تاثیر اشعه های ستاره خورشید در آن زمان به شکل کنونی خود درآمده است.

متحیرکننده ترین دلیل ایجاد کره ماه؛ تصادف زمین و یک سیاره میلیون ها سال پیش+تصاویر

محققان امیدوار هستند با تحقیق بر روی این پدیده بتوانند اطلاعات بیشتری از وضعیت جو کره زمین در میلیاردها سال پیش به دست آورند.

براساس پژوهش ها در آن زمان در اتمسفر کره ماه سدیم به میزان زیاد وجود داشته است که سبب فرسایش سطح ماه و ایجاد اندازه کنونی آن شده است.

به تدریج با سرد شدن جو کره ماه اقیانوس مذاب به سطوح سنگی تبدیل شده و پوسته این کره را تشکیل داده است که اثرات آن امروز بر روی 2 طرف کره ماه مشهود است.

این فرضیه به نام تاثیر عظیم یا giant impact hypothesis نامیده می شود که نتایج این پژوهش در نشریه arXiv به چاپ رسیده است.

متحیرکننده ترین دلیل ایجاد کره ماه؛ تصادف زمین و یک سیاره میلیون ها سال پیش+تصاویر

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
vahid
۰۱:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۶
impact اونجا برخورد معنی میده
آخرین اخبار