ساری،

مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار در ۵۳۰ هکتار از شالیزار‌های سوادکوه شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از مبارزه و کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج در ۵۳۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت‌شعار افزود: کنترل بیولوژیک یکی از راه‌های کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت برنج شهرستان سوادکوه شمالی یک هزار و ۶۲۴ هکتار است، گفت: برای مبارزه و کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج در سال جاری در ۵۳۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان رهاسازی زنبور تریکوگراما با نصب ۵۳ هزار عدد تریکو‌کارت انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: زنبور‌های تریکوگراما به صورت شفیره بر روی کارت‌های مخصوصی به نام "تریکوکارت" چسبانده می‌شوند و ۱۰۰ تریکوکارت برای یک هکتار رها‌سازی می‌شود و در صورت آلودگی بیشتر می‌توان تعداد کارت‌ها را در هکتار افزایش داد.

حکمت‌شعار گفت: تریکوکارت‌ها در مرحله اول که نشا‌های برنج کوچک هستند بر روی یک تکه چوب در زمین نصب و در مراحل بعد بر روی خود ساقه نصب می‌شود و زمان نصب تریکو‌کارت‌ها صبح و غروب است و ساعات گرم روز مناسب نیست.

انتهای پیام/ع

ر‌هایی زنبور‌های تریکوگراما در شالیزار‌های سوادکوه شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار