قاضی فدرال آمریکا درخواست هاوایی را درباره فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، نپذیرفت

قاضی فدرال آمریکا درخواست ایالت هاوایی را برای معافیت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، رد کرد.

قاضی فدرال آمریکا درخواست هاوایی را درباره فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، نپذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، دریک واتسون، قاضی فدرال ایالت هاوایی درخواست این ایالت را برای معافیت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، رد کرد.

واتسون به شاکیان این پرونده اعلام کرد دادگاه عالی تنها مرجع مناسب برای رسیدگی به این موضوع است.

ایالت هاوایی چهارشنبه، با ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال، خواستار معافیت پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، عمه‌ها، عموها، خاله‌ها، دایی‌ها (و فرزندان همگی آن‌ها)، خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها، همسر برادر، برادر همسر، همسر خواهر و خواهر همسر از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ شده بود.

فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه اتباع 6 کشور مسلمان از ساعات 4:30 بامداد جمعه (9 تیرماه) به وقت تهران، به طور رسمی اجرایی شد.

به موجب این فرمان، اتباع ۶ کشور مشمول تحریم مهاجرتی ترامپ از جمله ایران، تنها در صورت داشتن یک خویشاوند درجه یک در آمریکا یا ارتباط رسمی با یک نهاد آمریکایی معتبر می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

درحالی که دولت ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود افرادی که با یکدیگر نامزد هستند را خویشاوند درجه یک محسوب نمی‌کند، دو مقام وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند دولت این کشور در آخرین لحظه نظر خود را در این باره تغییر داده و به اتباع ۶ کشور مسلمان که هنوز ازدواج خود را با یک تبعه مقیم آمریکا رسمی نکرده‌اند، نیز اجازه داده است وارد خاک آمریکا شوند.

ترامپ بارها در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مواضع اسلام‌ستیزانه خود را آشکار و تاکید کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات، از ورود مهاجران -به ویژه مهاجران مسلمان- به این کشور جلوگیری خواهد کرد. او بلافاصله پس از راهیابی به کاخ سفید فرمانی را امضا کرد که به موجب آن اتباع کشورهای ایران، سوریه، عراق، سومالی، سودان، یمن و لیبی به طور موقت از سفر به آمریکا منع می‌شدند. پس از اعتراض‌ها و شکایت‌های صورت گرفته، ترامپ مجبور شد نام عراق را از این فهرست حذف کند؛ اما، فرمان ضدمهاجرتی او در قبال اتباع 6 کشور دیگر-که از 9 تیرماه اجرایی شد- همچنان به قوت خود باقیست.  

 

انتهای پیام/

درخواست هاوایی برای معافیت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از فرمان مهاجرتی ترامپ پذیرفته نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار