سرپیچی شهرداران و فرمانداران آمریکا از اجرای تصمیم آب و هوایی ترامپ

شهرداران 50 شهر و فرمانداران 3 ایالت اعلام کردند فرمان ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس را اجرا نمی‌کنند.

سرپیچی شهرداران و فرمانداران آمریکا از تصمیم آب و هوایی ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تعدادی از فرمانداران ایالت ها و شهرداران شهرهای آمریکا در اعتراض به تصمیم شب گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کردند فرمان اجرایی وی مبنی بر لغو توافق آب و هوایی پاریس را اجرا نمی کنند و همچنان مانند گذشته به مفاد این توافق پایبند می مانند.

آنها همانطورکه پیشتر نیز با فرمان ضدمهاجرتی ترامپ مخالفت کرده بودند، بلافاصله پس از آنکه ترامپ در یک سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد کرد، به طور یکصدا اعلام کردند به جامعه جهانی نشان خواهند داد که آمریکا همچنان متعهد به حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده هایی است که دانشمندان آنها را مسبب تغییرات اقلیمی کره زمین و گرمایش جهانی می دانند. 

در همین ارتباط، "جری براون" فرماندار کالیفرنیا ضمن "احمقانه" خواندن تصمیم ترامپ تاکید کرد که ایالتش کماکان نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا ظرف 30 سال آینده، 100 درصد انرژی موردنیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

"اندرو کومو" فرماندار نیویورک نیز خواستار تشکیل یک "اتحاد اقلیمی" با حضور ایالت هایی شد که خود را متعهد به حفظ توافق آب و هوایی پاریس و اجرای مفاد آن می دانند.

افزون بر این، بیش از 50 شهر مهم آمریکا از جمله هیوستون نیز در واکنش به تصمیم ترامپ عنوان کردند که سرمایه گذاری خود در بخش تولید انرژی پاک را بیش از گذشته افزایش خواهند داد. 

با توجه به واکنشهای داخلی و بین المللی گسترده به لغو یکجانبه توافق آب و هوایی پاریس از سوی ترامپ، انتظار می رود طی روزهای آینده شهرها و ایالت های بیشتری به جمع مخالفان لغو توافق پاریس بپیوندند. 

توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی در پایتخت فرانسه به امضای 195 کشور جهان رسید و اکنون با لغو این توافق از سوی ترامپ، در کل جهان تنها آمریکا، سوریه و نیکاراگوئه هستند که خارج از این توافق قرار دارند.

ترامپ معتقد است عمل به مفاد توافق آب و هوایی پاریس برای جلوگیری از گرمایش جهانی از طریق کاهش انتشار دی اکسید کربن در محیط زیست، میلیونها شغل را در آمریکا در معرض تهدید قرار داده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
کسی در آمریکا براش تره خرد نمی کنه رو آورده برای نقشه برای خاورمیانه
آخرین اخبار