اردبیل؛

اجرای 25 سد معیشتی در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 25 سد معیشتی در این استان در دست اجراست که از این تعداد 11 سد معیشتی در حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آئین کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 96 به مقوله تامین آب کشاورزی داشته اند بسیار ارزشمند است.

وی گفت: پروژه های مهم آبیاری بارانی فقط با مشارکت 15 درصدی مردم و کمک های بلاعوض 85 درصد دولت تدبیر و امید محقق می شود که این خود بیانگر عزم راسخ مسوولان به مقوله استفاده بهینه و اصولی از آب کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: در بحث مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان شاهد افزایش اعتبارات 2 برابری استانی در سال جاری هستیم و تخصیص این حجم از اعتبارات نقش موثری در مهار آبهای جاری و گسترش سدهای معیشتی و تجهیز مزارع به انواع سیستم های آبیاری بارانی و تبدیل دیم زارها به مزارع آبی خواهد داشت.

سروی همچنین از دیگر اقدامات موثر دولت تدبیر و امید را مهار آبهای مرزی در استان اردبیل دانست و گفت: تخصیص 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و نیز سفر رئیس جمهوری به این استان و شروع عملیات مگاپروژه پایاب اراضی سد خداآفرین و فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو نیز جزیی از این پروژه عظیم محسوب می شود.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 2 برابری اعتبارات استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار