مکرون در دیدار با پوتین، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد

رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با همتای روسی خود در حاشیه نشست گروه 20، گفت اکنون فرانسه و روسیه می‌توانند وارد فاز جدیدی از روابط مشترک خود شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، در حاشیه نشست گروه 20، گفت روسیه و فرانسه اکنون می‌توانند وارد فاز جدیدی از روابط دوجانبه خود شوند.

مکرون به پوتین گفت: «در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، من از کیفیت و کمیت فعالیت‌هایی که از هنگام دیدار با رئیس جمهور روسیه در کاخ ورسای در ماه مِه انجام شده است، استقبال می‌کنم.»

وی افزود: «به این ترتیب اکنون می‌توانیم وارد فاز جدیدی در روابط خود شویم؛ زیرا به هر دو طرف ثابت شده است حرف و عمل ما یکسان بوده است.»

پوتین و مکرون در دیدار خود در کاخ ورسای در ماه مِه سال جاری میلادی متعهد شدند روابط دوجانبه میان روسیه و فرانسه را گسترش دهند و در حل مشکلات بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند.

در آن زمان رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد با همتای روسی خود «در چند مورد تفاوت نظر» دارد؛ با این‌حال، وی گفت سران دو کشور این اختلافات را با صراحت مطرح کردند.

مکرون گفته است مشکلات جدی در جهان بدون همکاری مسکو قابل حل و فصل نخواهند بود. وی گفت فرانسه خواستار افزایش همکاری‌ها با روسیه و به خصوص در مسئله حل بحران سوریه است.

پوتین از اظهارات همتای فرانسوی خود استقبال کرد و گفت مسکو و پاریس برای همکاری در حل بحران سوریه، اوکراین و شبه جزیره کره و نیز مبارزه با تروریسم مصمم هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار