شیراز؛

صادرات بیش از ۵۳ میلیون دلار کالا از گمرک فارس

مدیر کل گمرک فارس از صادرات بیش از ۵۳ میلیون دلار کالا از گمرک استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیر کل گمرک استان فارس گفت: در سه ماه نخست امسال، ۵۴ هزار و ۵۶۶ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۸۳ دلار از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.


وی افزود: بیشترین حجم کالا‌های صادر شده محصولاتی از جمله شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، لبنیات، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سیمان، فرش و سایر کفپوش‌ها از مواد نساجی، دستگاه‌های رادار، آرد گندم، کلید‌های جدا کننده مدار، آهن یا فولاد، لوله و مصنوعات پلاستیک و سولفات آمونیوم است.


رحیمی ادامه داد: این کالا‌ها به ۴۳ کشور از جمله آلمان، ترکیه، روسیه، عراق، کره جنوبی، هند، امارات عربی متحده، کویت، افغانستان و قطر صادر شد.


او اظهارداشت: در این مدت رب گوجه فرنگی از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به ترتیب ۸۲ و ۸۵ درصد افزایش داشته است که کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس از جمله دلایل این افزایش است.


رحیمی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال، چهار هزار و ۸۰۸ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸۹۳ دلار از طریق گمرک استان فارس وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.


وی، همچنین با اشاره به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس نیز گفت: در مدت یاد شده در مجموع ۸۴ هزار و ۵۲۸ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شدند که ۷۱ هزار و ۲۱۸ نفر از آن‌ها ایرانی و ۱۳ هزار و ۳۱۰ نفر گردشگر خارجی بودند.


رحیمی گفت: همچنین در این مدت ۸۴ هزار و ۷۱۹ نفر مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شدند که ۷۲ هزار و ۹۵۷ نفر از آن‌ها ایرانی و ۱۱ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر خارجی بودند.


مدیر کل گمرک فارس تصریح کرد: در مدت مورد اشاره نیز مردم این استان ۱۱۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغاتی به ارزش ۸۲۵ دلار از طریق گمرک امانات پستی این استان دریافت و یک هزار و ۹۵ بسته کالا به ازرش ۲۰ هزار و ۶۹ دلار به خارج ارسال کردند که به لحاظ ارزش، بسته‌های پستی خروجی ۹۳ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ر

صادرات بیش از ۵۳ میلیون دلار کالا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار