اهواز؛

ضرورت زمینه سازی برای افزایش مطالعه در کودکان و نوجوانان

نویسنده کتاب کلاغ بر ضرورت زمینه سازی برای افزایش مطالعه در کودکان و نوجوانان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مهدی مرادی، نویسنده کتاب کلاغ سه‌شنبه گفت: متولیان کتاب و کتاب‌خوانی زمینه‌های لازم برای آشتی کودکان و نوجوانان با کتاب را فراهم کنند.


مهدی مرادی اظهار داشت: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بهانه‌ای بسیار خجسته برای این است که کودکان و نوجوانان را با کتاب آشتی بدهیم و پای بزرگ‌ترها را به فروشگاه‌های عرضه کتاب باز کنیم.

 

وی افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که بتوانیم کتاب و آثاری فرهنگی ادبی به فراخور حال کودکان و نوجوانان در کشور فراهم کنیم.

 

نویسنده کتاب کلاغ سه‌شنبه گفت: این مراکز میعادگاه‌هایی هستند که آثار درخور و شایسته خیلی از پدیدآورندگان به نام کشور که ارزش بسیار زیادی دارند برای استفاده در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره با آمار پایین سرانه مطالعه کتاب در کشور، تلاش نهادهای متولی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را کافی ندانست و تصریح داشت: متولیان کتاب و کتاب‌خوانی زمینه‌های لازم برای آشتی کودکان و نوجوانان با کتاب را فراهم کنند.

 

شاعر و نویسنده خوزستانی عنوان کرد: معتقدم کانون با پیشینه درخشانی که در حوزه کتاب کودک و نوجوان دارد می‌تواند خلع کتابخانه‌ها و کتابدارها در مدارس آموزش‌وپرورش را جبران کند و پیوند دهنده دانش آموزان با کتاب و کتاب‌خوانی شود.

 

نویسنده کتاب آوازهای سیب‌زمینی در پایان نقش کانون در تولید کتاب‌های فاخر برای کودکان و نوجوانان را مهم برشمرد و یادآور شد: معتقد هستم که باید دیگر نهادهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کانون را همراهی و کمک کنند تا بتوانیم روز به روز بر تعداد مراکز عرضه تخصصی کتاب کودک و نوجوان که مکانی‌هایی مناسب برای ارتباط چهره به چهره کودکان و نوجوانان و پدیدآورندگان بیافزاییم و در راستای کتاب‌خوان کردن فرزندان کشورمان قدم برداریم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.