اهواز؛

گسترش کتابخوانی موثر بر کاهش نابسامانی اجتماعی

استاندار خوزستان بر کاهش نابسامانی اجتماعی با گسترش فرهنگ کتاب خوانی تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست شورای کتابخانه های خوزستان گفت: تغذیه علمی و کارشناسی افراد موجب می شود اظهار نظرهای مردم در فضای مجازی منطقی‌تر باشد.

 

وی اظهار کرد: باید در حوزه های آموزش و پرورش، ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌ها سرمایه گذاری شود این سرمایه گذاری جای دوری نمی‌رود بلکه در بلندمدت تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

شریعتی با اشاره به تحلیل محتوا و شناسایی نوع کتاب‌هایی که مردم می‌خوانند بیان داشت: از طریق این تحلیل محتوا مسیری که جامعه به سوی آن در حال حرکت است مشخص شود برای همین نهاد کتابخانه ها باید تحلیل محتوا روی مطالعه مردم انجام دهند تا از این طریق بتوان تصمیماتی برای اصلاح آسیب های اجتماعی و تقویت کتابخوانی نیز اتخاد کرد البته تحلیل‌ محتوا باید عمیق‌تر باشد.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تفکر و ذهنیتی در جامعه رایج است که فکر می‌کنند میان مسئولان و مردم فاصله وجود دارد در حالی که با وجود این تحلیل محتوا میتوان فاصله را کم کرد.

 

وی اذعان داشت: در سال جاری اعتبارات قابل ملاحظه‌ای برای تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های استان در نظر گرفته شده که بالغ بر 11 میلیارد تومان است همچنین 5 میلیارد تومان برای احداث کتابخانه‌های دیجیتالی در استان تخصیص یافته است.

 

محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست با اشاره به راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در اهواز گفت: طی چند سال گذشته کارهای اولیه‌ای و رونمایی کتابخانه دیجیتال انجام شد که حتی در مدارس نیز قابل توسعه بود اما به دلایلی ادامه پیدا نکرد که نیاز به بازبینی دارد.

 

وی با بیان اینکه یکی از محورهای کتابخوانی مولفان هستند اظهار داشت: مولفان بسیاری در استان وجود دارد که برای نشر آثارشان با مشکل روبرو هستند و لازم است از آن ها حمایت شود.

 

بلک تصریح کرد: همچنین در دستگاه ها و نهادها لزوم کتابخانه های موضوعی و تخصصی دیده می شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.