حمایت اشتغالزا از ۵۰۰ روستا در برنامه ششم توسعه

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:۵۰۰ روستای کشور در زمینه اشتغال تولید و ساماندهی مورد حمایت قرار می گیرند.

حمایت اشتغالزا از ۵۰۰ روستا در برنامه ششم توسعه

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سمیع الله حسینی مکارم، امروز در حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی در کاشان در گفت: وگو با خبرنگاران افزود:چنانچه ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و تاریخی در روستاهادر زمینه میراث فرهنگی و گردشگری وجود داشته باشد، مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.

وی افزود:روستا‌هایی که ظرفیت صنایع دستی داشته باشند، با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در زمینه این صنایع و هنر‌های سنتی تولید، احیا، ترویج، صادرات و فروش آن مورد توجه قرار می‌گیرند.

به‌گفته‌وی، روستای «نشلج» (Nashalj) از توابع شهرستان کاشان به علت وجود صنعت گیوه دوزی مشهور به «گیوه نشلجی» شامل اجرای این طرح می‌شود که امیداست با اجرای این طرح در نشلج در آینده شاهد شکوفایی منطقه باشیم.

*اجرای طرح پایلوت حمایت اشتغالزا از ۷۶ روستا در سال جاری


معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه، ارزیابی پایلوت و حمایت ۷۶ روستای کشور را که دارای زمینه تولید و اشتغال باشند در سال جاری یادآورشد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از ماه جاری در ۱۶ روستا در استان‌های کردستان، چهار محال و بختیاری، همدان و کرمانشاه آغاز شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این چهار استان را ۲۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این رقم منهای اعتبار‌های عمرانی، تملک‌های دارایی و زیرساختی است که مورد توجه و پس از نیازسنجی ابلاغ خواهد شد.

مکارم حسینی گفت: اگر این طرح در این روستا‌ها موفقیت آمیز اجرا شود در سال آینده نیز سایر روستا‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مکارم حسینی، با تاکید براینکه اعتبار‌های جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی در سالجاری خوب است گفت:این رقم نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.


* افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات میراث در دولت یادزهم

به گفته وی، پس از استقرار دولت یازدهم اعتبار‌های جاری و عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رشد ۴۰۰ درصدی داشته که با وجود ۳۲ هزار اثر ثبتی، این رقم برای حفظ و احیا، چشمگیر نیست.

زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و سمیع الله حسینی مکارم امروز در سفر به کاشان از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه‌های تاریخی بروجردیها، عامری‌ها و مرکز هنر‌های سنتی و صنایع دستی کاشان دیدن کردند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.