انتخاب ناظر جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی ترامپ

«دونالد ترامپ» گزینه پیشنهادی خود را برای حضور در راس هیات نظارت بانک مرکزی آمریکا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، «راندال کارلز» را به عنوان گزینه انتخابی خود برای ریاست هیات نظارت بانک مرکزی آمریکا معرفی کرد.

«کارلز» در این سمت به عنوان ناظر ارشد بانک مرکزی آمریکا، مسئول نظارت بر سامانه بانکداری این کشور خواهد بود که پیش از این بر عهده «دانیل تارولو» قرار داشت. «تارولو» در ماه آوریل استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «راندال کارلز» به دستور رئیس‌جمهور ترامپ به هیات نظارت فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اضافه خواهد شد. از ماه‌ها پیش، نام «کارلز» به عنوان شخصی که قرار است در بالاترین سطح از بانک مرکزی آمریکا قرار بگیرد، به گوش می‌رسید. به این ترتیب وی نخستین مقام عالی رتبه فدرال رزرو خواهد بود که از سوی دولت برای تعدیل سیاست‌های مالی تعیین می‌شود. «کارلز» پیشتر از قانون «داد- فرانک» به عنوان شکست یک جاه طلبی یاد کرده بود که فشار نامناسبی را بر بازارهای مالی وارد می‌کند.

قانون داد– فرانک، قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده است که ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ به امضای «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، رسید و تغییرات بسیاری را بر رویه‌های مربوط به شرکت‌های مالی و غیر مالی آمریکا تحمیل کرد. این قانون بیش از ۲۳۰۰ صفحه است و همه جنبه‌های صنعت خدمات مالی آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قانون داد– فرانک ۱۶ سرفصل دارد و موضوعات گوناگونی را در ارتباط با اصلاحات مالی در بر می‌گیرد.

 انتهای پیام/

ترامپ، ناظر جدید بانک مرکزی آمریکا را معرفی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار