پس از ترامپ؛

تیلرسون نیز آزادسازی موصل را تبریک گفت

وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، آزادسازی شهر موصل عراق از چنگ گروه تروریستی داعش را به این کشور تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور، با انتشار بیانیه‌ای آزادسازی موصل را تبریک گفت.

متن بیانیه تیلرسون درباره آزادسازی موصل به شرح زیر است:
«از جانب رئیس جمهور ترامپ و مردم آمریکا، به نخست وزیر عبادی و مردم عراق آزاد سازی موصل را تبریک می‌گویم. این نقطه عطف مهمی در مبارزه جهانی با داعش است و بر اهمیت موفقیت تلاش‌های بین‌المللی با هدایت نیروهای امنیتی عراق تاکید دارد.

ما به یاد قربانیان نیروهای امنیتی عراق و مردم این کشور و همچنین نیروهای پیشمرگ کُرد در رسیدن به این پیروزی هستیم و مراتب تسلیت خود را به خانواده آنهایی که جان خود را در این عملیات از دست دادند، ابراز می‌داریم.

داعش در زمان اشغال موصل هزاران غیرنظامی را هدف حملات تروریستی خود قرار داد و کشت. داعش از مساجد، مدارس و بیمارستان به عنوان مراکز ساخت بمب و مواضع نظامی استفاده می‌کرد. داعش اخیرا و پس از شکست، مسجد نوری و مناره آن را تخریب کرد.

آمریکا و ائتلاف تحت هدایت آن به همکاری خود با دولت عراق و سازمان ملل برای ایجاد ثبات در مناطق مختلف موصل ادامه می‌دهند و از بازگشت غیرنظامیان آواره به خانه‌هایشان حمایت می‌کنند.

هنوز کارهای زیادی برای شکست این دشمن باقی مانده است. ائتلاف جهانی به همکاری خود با شرکای عراقی خود برای شکست داعش در هرجایی از عراق که این گروه حضور داشته باشد، ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/

تبریک تیلرسون به مناسبت آزادسازی موصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار