آژانس بین المللی انرژی: استفاده از خودروهای برقی به معنای پایان کار نفت نیست

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد افزایش تقاضا برای خودروهای برقی به معنای پایان تقاضا در بازار نفت نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اطمینان داد توسعه خودروهای برقی احتمالا طی سال های آتی سرعت می گیرد اما این موضوع پایان تقاضا برای نفت را در پی نخواهد داشت.

فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت: امروز بسیاری از افراد از خودروهای برقی صحبت می کنند ، زیرا فروش این نوع خودروها افزایش یافته است.سال گذشته فروش خودروهای برقی بی سابقه بود.

کارشناسان بسیاری طی ماه های اخیر در مورد این ظرفیت و نتایج و آثار آن صحبت کرده اند.

به عنوان مثال فرانسه پایان فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را تا سال 2040 اعلام کرد در حالی که گروه خودرو سازی ولوو این موضوع را مطرح کرد که تولید خودروهای سنتی از سال 2019 متوقف می شود.

با وجود این در حال حاضر تنها دو میلیون خودروی برقی در جهان تردد می کنند که دو درصد خودروهای جهان را تشکیل می دهند.

بیرول در حاشیه کنگره جهانی نفت که در استانبول ترکیه در حال برگزاری است، گفت‌ : این سهم در بازار افزایش خواهد یافت، اما این موضوع ما را وارد عصر بدون نفت نمی کند.

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی که از منافع کشورهای مصرف کننده نفت دفاع می کند، تاکید کرد: تقاضا برای نفت از سوی کامیون ها،‌ هواپیماها، کشتی ها و بیشتر در صنایع پتروشیمی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دست کم در کوتاه و یا میان مدت ، پیدا کردن جایگزین برای نفت در این بخش ها بسیار دشوار است.

صنعت نفت از ماه مه سال 2014 با کاهش بهای نفت مواجه است. همچنین بازار نفت تحت تاثیر فشار ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

در حالی که آژانس بین الملی انرژی پس از دو سال کاهش شدید، ازسرگیری شش درصدی سرمایه گذاری در بخش های بالادستی صنایع نفت و گاز را پیش بینی می کند؛ بیرول تصریح کرد این موضوع در هر منطقه متفاوت است.

بیرول گفت: افزایش سرمایه گذاری در بخش نفت شیست در آمریکا خواهد بود و عرصه را تغییر خواهد داد در حالی که به طور موازی سرمایه گذاری ها به طور کلی در خاورمیانه، آفریقا و روسیه عموما ثابت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در جهانی که با الزامات به دلیل تغییرات آب و هوایی مواجه هستیم همیشه به نفت و گاز نیاز خواهیم داشت.

 

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
صنعت نفت و گاز ادامه پیدا می کنه ولی قیمت به طور قطع هر روز کمتر میشه چون منابع انرژی دیگه رایج میشه و تاثیر نفت کمتر میشه
آخرین اخبار