سمنان؛

صدور بیمه برای محصولات باغی استان

با پایان تابستان و احتمال بروز سرمای زودرس محصولات باغی استان سمنان برای جبران خسارات سرمازدگی بیمه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان سمنان گفت : با توجه به شرایط اقلیمی و آب هوای استان سمنان پیش‌بینی بروز سرمای زودرس شده است.

 

سید حسن میرعماد با تأکید بر لزوم بیمه شدن تمام محصولات باغی استان سمنان افزود: برای جلوگیری از خسارات ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی به کشاورزان این استان اجرای این امر ضروری است.


وی تصریح کرد : بیمه شدن درختان و محصولات باغی سبب می‌شود تا خسارت وارده ناشی از سرمازدگی و خشک‌سالی به باغداران کاهش یابد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد : تعرفه بیمه‌ای ساقه و تنه درختان باغات استان سمنان تعریف می‌شود چرا که در سال‌های گذشته به دلیل عدم پوشش بیمه در تنه درختان برخی خسارت‌های کشاورزان در این عرصه جبران نشد.


میرعماد با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌های استان سمنان هرساله باغات کشاورزان و باغداران دچار سرمازدگی می‌شود اظهار داشت : ایجاد بستر مناسب برای بیمه شدن تمام باغات در استان سمنان در دستور کار این کارگروه قرار دارد.


وی با تأکید بر اینکه اکنون تمام محصولات کشاورزی این استان در تعرفه بیمه محسوب می‌شود افزود : مدیریت بحران استانداری سمنان برای تخصیص اعتبارات سرمازدگی در بخش کشاورزی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی خسارت‌ها و خطرات بخش کشاورزی در حوزه سرمازدگی تصریح کرد: درختان انار، انگور و زیتون نسبت به سایر درختان آسیب ‌پذیرتر هستند و اقدامات لازم برای حفاظت از این درختان باید انجام شود.


انتهای پیام / ذ


بیمه محصولات باغی استان برای جلوگیری از خسارات ناشی از سرمازدگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار