سمنان؛

خسارت 274 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

مجموع خسارت سرمازدگی به بخش زراعی کشاورزی در نقاط مختلف استان سمنان به 10 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان  گفت : خسارت سرمازدگی به درختان باغ های استان 193 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان سمنان برآورد می‌شود و خسارت های ناشی از سرمازدگی در بخش سردرختی به 69 میلیارد و 400 میلیون تومان می رسد.  

ایرج رئیسیان با اشاره به این که 11 هزار و 500 بهره بردار در اراضی و باغ‌های استان سمنان به خاطر سرمازدگی ضرر و زیان دیده‌اند، افزود : این سرمازدگی ناشی از سرمای سوم آذر 95 زمانی که درختان هنوز به خواب زمستانی نرفته بودند آغاز شد و در بهار 96 علائم خود را نشان داد.

وی  تصریح کرد: بیشتر درختان خسارت دیده از سرمازدگی در شهرستان سمنان درختان انار، انجیر و زیتون، در شهرستان شاهرود انگور، در دامغان پسته، در گرمسار و آرادان انار و زیتون، در مهدی‌شهر انار و گردو، در سرخه انار و زیتون و در میامی زردآلو و انگور بوده است‌.

43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری در استان سمنان فعالیت دارند، محصولات کشاورزی مهم در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه انار، انجیر، و زیتون، محصول مهم کشاورزی شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان انگور، زردآلو و گیلاس، محصول مهم کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان خربزه و محصولات گلخانه‌ای و محصول عمده شهرستان دامغان پسته است.

محصولاتی مانند انار، خربزه و انگور از استان سمنان به خارج از کشور می شود.
 
انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.