کرمان؛

بیشترین هدر رفت آب جیرفت در حوزه کشارزی است

معاون فرمانداری جیرفت گفت: 90 درصد از حجم آبی که در مصارف کشاورزی مصرف می شود، هدر می رود.

بیشترین هدر رفت آب جیرفت در حوزه کشارزی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ نادر ملایی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت گفت: 90 درصد از حجم آبی که در مصارف کشاورزی مصرف می شود، هدر می رود و لازم است تا برنامه ریزی درستی در این زمینه صورت گیرد.


وی گفت: کشور به لحاظ خشکسالی ،کاهش نزولات جوی و همچنین کم آبی و خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها با خطری جدی مواجهه است، که افزایش بهره‌وری آب و کاهش مصرف آن باید در دستور کارمردم و مسئولان قرار گیرد.


وی افزود: کمی بیش از یک درصد منابع آب در صنعت، حدود هفت درصد در مناطق مسکونی و 92 درصد در کشاورزی مصرف می‌شود که با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت که ساکنان شهرها و روستاها بخش اندکی از منابع آب شیرین را در ایران مصرف می‌کنند و بیشترین هدررفت آب در بخش کشاورزی صورت می گیرد.


ملایی آموزش کشاورزان را در مصرف آب مهمترین عامل در مقابله با کم آبی دانست.


معاون سیاسیی و امنیتی فرمانداری جیرفت گفت: نصب کنتور هوشمند ، کنترل چاه های غیرمجاز، اجرای آبیاری نوین ،کشت جایگزین،برخورد با انشعابات غیرمجازو تجمیع چاه های غیرمجاز از مواردی می باشند که در بحث مصرف درست آب باید مدیریت بیشتری شوند.


وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه های این شهرستان در بودجه امسال مصوب شده است، افزود: امیدواریم با هزینه این اعتبارات رودخانه ها را به خوبی ساماندهی کنیم.


انتهای پیام/س

 

بیشترین هدر رفت آب جیرفت در حوزه کشارزی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار