وزیرآموزش وپروش؛

باید در کلاس درس تمرکز اصلی بر موضوعات تربیتی باشد

وزیر آموزش وپرورش گفت : متاسفانه در حال حاضر تمرکز تنها بر آموزش است و بحث تربیت به درستی اجرا نمی‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد فخرالدین دانش آشتیانی درگردهمایی مشترک روسای ۴، ۸ اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی  با اشاره به این که به سند تحول نظام آموزش و پرورش با دو نگاه آموزشی و تربیتی می‌توان نگاه کرد گفت:متاسفانه در حال حاضر تمرکز تنها بر آموزش است و بحث تربیت به درستی اجرا نمی‌شود و باید در کلاس درس تمرکز اصلی بر موضوعات تربیتی باشد و معلمان مسئولیت تربیت را در اولویت بدانند.


وی افزود: اگر بخواهیم دانش آموزان به حیات طیبه برسند و تربیت به درستی اتفاق بیفتد باید به دانش آموزان ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران، ارتباطات اجتماعی و ارتباط با محیط زیست آموزش داده شود و هنر معلم آن است که این موارد را در طرح درسش مورد نظر قرار دهد تا تحولی عظیم در نظام آموزشی پیش بیاید.
 
 علیرضا کاظمی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم با ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش استان به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های توسعه منابع و طرح‌های نوآورانه پرداخت.

در این جلسه از کتاب اولویت‌های راهبردی عملیاتی آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال‌های  ۶ ۹و ۹۷ که به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تدوین شده است رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.