همدان؛

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص استان در حال اجرا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده ‌ها و بقاع متبرکه شاخص همدان خبر داد.

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص استان در حال اجرا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد کاروند  با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی از ویژه برنامه های مهم فرهنگی در امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه به شمار می ‌رود گفت: این طرح همه ساله به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان در سطح کشور در جوار امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه در حال برگزاری‌ است.

 وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ های این کانون‌‌های معنوی در راستای انس جامعه با معنویات و آموزه‌ های دینی از برنامه ‌های فرهنگی اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است اظهار داشت: انس انسان با محافل معنوی، زمینه‌ پویایی و پیشرفت همه جانبه را در همه عرصه ‌ها برای او فراهم خواهد کرد.

 حجت الاسلام کاروند در ادامه از اجرای طرح نشاط معنوی در امامزاده‌ های شاخص استان همدان خبر داد و بیان کرد: طرح نشاط معنوی با برگزاری برنامه ‌های دینی با محوریت آموزش قرآن در امامزاده ‌های شاخص استان از تاریخ 17 تیرماه در حال برگزاری است.

 وی عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نهادینه کردن ارزش‌ ها و آرمان ‌های دینی و الهی در پیکره جامعه از اهداف برنامه نشاط معنوی است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: سوق دادن نسل نوجوان و جوان علم‌ آموز به سمت‌ و سوی فعالیت‌ های فرهنگی و دینی به خصوص قرآن کریم در قالب نشاط معنوی از دیگر دستاوردهای مأنوس شدن با محفل ‌های معنوی محسوب می‌ شود.

 وی یادآور شد: این طرح برای دانش ‌آموزان دختر و پسر در رده‌ های سنی هشت تا 18 سال در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا می شود.

 وی با بیان اینکه آموزش قرآن شامل روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات و احکام در طرح غنی سازی اوقات فراغت انجام می شود خاطر نشان کرد: آموزش ها به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام تابستان بسیاری از خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان به بقاع متبرکه به منظور زیارت مراجعه می‌کنند، از همین رو اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در راستای ارتقا سطح آگاهی های دانش‌آموزان اقدام به اجرای طرح نشاط معنوی می‌کند.

 حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت این قشر برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از دیگر اهداف اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی است افزود:اجرای با کیفیت و مطلوب تمامی برنامه های طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت ، یک ضرورت فرهنگی است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.