کیهانی: نتایج خوبی در رقابت های سطح بالای قهرمانی آسیا کسب کردیم/از انتقادات سازنده برای پیشرفت دو و میدانی استفاده می کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: عملکرد دو و میدانی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا نشان داد عملکردمان هدف مند بوده و از فرصت هایمان خوب استفاده کرده ایم.

به گزارش خبرنگار  پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی در نشست خبری صبح امروز(شنبه) درباره نتایج تیم ملی دو و میدانی در مسابقات قهرمانی آسیا_ هندوستان اظهار داشت: برای این مسابقات به بهترین شکل کارمان را پیش بردیم. احسان حدادی 18 ماه صبوری به خرج داد. فدراسیون هم حمایت خوبی از او داشت و با بهترین امکانات به بلاروس رفت. حسن تفتیان تمرینات خوبی را در فرانسه انجام داد و مطمئن بودیم تمام ورزشکاران با شرایط مطلوبی عازم مسابقات قهرمانی آسیا می شوند.

او ادامه داد: سایر دو و میدانی کاران هم از شرایط مطلوبی برخوردار بودند. نمایندگان ما عملکرد خوبی در این رقابت ها داشتند. رکورد 64/80 متر حدادی نشان داد که او به روزهای خوبش بازگشته است. از فرصت هایمان خوب استفاده کردیم و زحماتمان هم کاملا هدف مند و نتیجه بخش بود.

کیهانی درباره برنامه های فدراسیون دو و میدانی برای موفقیت این رشته در بازی های آسیایی جاکارتا تصریح کرد: تمام کشورها برای رسیدن به موفقیت در تلاش هستند و اگر قصد داریم در بازی های آسیایی جاکارتا هم عملکرد خوبی داشته باشیم، باید از همین حالا کارمان را شروع کنیم. مسابقات قهرمانی آسیا زمان مناسبی بود تا پتانسیل مدال آوری خودمان را ارزیابی کنیم. در مواد استقامت و نیمه استقامت به تجارب ارزشمندی رسیدیم. در پرتاب وزنه هم شانس خوبی برای مدال داریم. پس از مسابقات جهانی لندن، کار اصلی ما برای بازی های آسیایی آغاز می شود. کار سختی پیش رو داریم و حتی یک روز را هم نباید از دست بدهیم.

او درباره غیبت ملی پوشان دو و میدانی در این نشست خبری اظهار داشت: ملی پوشان پس از پایان این رقابت ها به دیدار خانواده هایشان رفته اند و برخی نفرات هم به شهرستان رفته اند. اگر سوال فنی دارید تا جاییکه اطلاع داشته باشم، جواب می دهم در غیر این صورت تیمور غیاثی پاسخگوی سوال های شماست. دو و میدانی کاران سه شنبه از هندوستان به ایران بازگشته اند و با توجه به فرصت کوتاهی که به آغاز مسابقات جهانی لندن باقی مانده است، باید چند روزی استراحت کرده و سپس تمریناتشان را برای این رقابت ها پیگیری می کردند. از فردا هم جلساتمان برای بررسی برنامه های دو و میدانی در مسابقات جهانی آغاز می شود.با نفراتی که قرار است در مسابقات جهانی شرکت کنند، نشست می گذاریم و قطعا آن ها با همین وضعیت آمادگی فعلی در این رقابت ها شرکت می کنند. احسان حدادی با مربیان فعلی اش به رقابت های جهانی می رود اما برای بازی های آسیایی، تمرینات او زیرنظر مربی اختصاصی پیگیری می شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره تعداد سهمیه های ایران در مسابقات جهانی لندن بیان کرد: در مسابقات آسیایی چهار سهمیه به دست آوردیم. از طرفی حمیدرضا زور آوند هم از قبل مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود اما تاکنون برای اعزام تمام نفرات به لندن تصمیم نگرفته ایم و این امر در جلسات آتی مشخص می شود. در این جلسات، تکلیف برنامه های آماده سازی و نحوه اعزام دو و میدانی کاران به مسابقات جهانی لندن معلوم می شود.

کیهانی درباره عملکرد سحر ضیایی، تنها بانوی ایرانی شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: او نتوانست رکورد مدنظر فدراسیون دو و میدانی را کسب کند. در نشست های کمیته فنی قرار شد هر یک از بانوان دو و میدانی کشورمان درصورت کسب جواز حضور در رقابت های آسیایی به این مسابقات اعزام شود. درغیر این صورت سحر ضیایی به عنوان فردی که رکورد خوبی در مسابقات بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به دست آورده به هندوستان برود. البته او در هندوستان در حد توان خود ظاهر شد.

او ادامه داد: باید ارزیابی کلی از عملکرد بانوان داشته باشیم تا ببینیم در کجای کار قرار داریم. اعتقادی به نگاه حمایتی ندارم یعنی نمی‌توانیم از یک ورزشکار حمایت کرده و او را به تمام رقابت ها اعزام کنیم که البته نتیجه لازم را هم نگیرد. قهرمانی در ایران ارزشمند است اما باید به فکر مسابقات آسیایی هم بود. در رده نوجوانان ورزشکاران با آتیه ای داریم اما باید دید کدام یک از بانوان بزرگسال می توانند در رقابت های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشند و خود را به جمع مدعیان نزدیک کنند. اگر کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی روی نفرات به جمع بندی برسد، حتما به صورت ویژه از آن ها حمایت می کند. بانوان باید ظرفیت کسب موفقیت در سه رقابت مهم پیش روی دو و میدانی را داشته باشند. مدال آوری در مسابقات داخلی در جای خود ارزشمند است اما نمی توانیم به صرف این موضوع بانوان را به رقابت های بین المللی اعزام کنیم.

کیهانی درباره عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات نوجوانان جهان بیان کرد: دو و میدانی ماه خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. ابتدا نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی تایلند توانستند بهترین نتیجه تاریخ کشورمان در این رده سنی را کسب کنند و در پایان ماه هم بهترین نتیجه تاریخ بزرگسالان در آسیا ثبت شد. همین که توانستیم 9 سهمیه برای مسابقات نوجوانان جهان به دست آوریم، ارزشمند است. اما باید ورزشکاران را تک تک ارزیابی کنیم. فردی مانند زمانپور با ثبت زمان 3:54:54 صدم ثانیه در مسابقات جهانی توانایی هایش را نشان داد. این عملکرد در سطح نوجوانان شاهکار است. تنها دوندگانی از کنیا، اتیوپی، اوگاندا توانستند عملکرد بهتری نسبت به نماینده ایران داشته باشند. البته باید از این نوجوانان حمایت‌ کنیم تا در جایگاه بالاتری قرار گیرند.

کیهانی درباره ناکامی مریم محبی در مسابقات نوجوانان جهان و اینکه مریم طوسی به دلیل حمایت برخی نفرات به عنوان مربی او به این رقابت ها اعزام شده گفت: در مورد مریم محبی باید بگویم همین که او موفق به صعود از مرحله مقدماتی شده، یک موفقیت محسوب می شود اما با شما موافق هستم که رکورد این ورزشکار با نفرات مدال آور و فینالیست فاصله زیادی داشت. البته اگر برخی ورزشکاران رکوردهای شخصی خود را در مسابقات جهانی تکرار می کردند، می توانستند به رتبه های بهتری برسند. با این وجود تمام نوجوانان ملی پوش با کیفیت هستند و در سال های آتی می توانیم از آن ها انتظار بیشتری داشته باشیم. نتیجه در مسابقات نوجوانان جهان برای ما اهمیت زیادی نداشت اما همین که ورزشکاران تجربه حضور در این رقابت ها را به دست آوردند و در ادامه با ذهنیت خوب ناشی از این امر تمریناتشان را پیگیری می کنند، با ارزش است. امیدوارم آن ها در مسابقات سال آینده جوانان جهان، عملکرد خوبی داشته باشند. اما درمورد اعزام مریم محبی باید بگویم فدراسیون دخالتی در این کار نداشته است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه های فدراسیون برای تیم های پایه گفت: قصد داشتیم اردوی تیم های پایه را از ابتدای تیر آغاز کنیم اما این امر به تاخیر افتاد. دو و میدانی کاران نوجوان با ظرفیت فعلی می‌توانند 5 سال دیگر به موفقیت برسند. قصد داریم از دانش مربیان خارجی برای ورزشکاران استفاده و برای آن ها اردوی طولانی مدت برگزار کنیم. اینگونه نیست که برای هر ورزشکار از یک مربی استفاده کنیم.

کیهانی درباره کمک ناچیز مدیر روابط بین الملل فدراسیون جهانی به ایران تصریح کرد: 15 هزار دلار از سوی فدراسیون جهانی به ایران اعطا شد که البته هر کشوری که برنامه‌هایش در مسیر توسعه باشد، چنین مبلغی را دریافت می کند. در واقع این مبلغ به هر کدام از 204 عضو فدراسیون جهانی که برنامه توسعه ارائه بدهند، اختصاص می یابد.

او درباره پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان به قهرمانان آسیا بیان کرد: به نظرم آنها شایستگی چنین مبلغی را دارند. هرچند حقوق‌ها را قطع کردیم اما این پاداش برابر همین پولی است که به مدال آوران می‌دهیم.در واقع پرداخت‌های فدراسیون هدفمند شده است.

کیهانی درباره انتقاد برخی کارشناسان نسبت به سطح پایین رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا تصریح کرد: این رقابت ها سطح خوبی داشت. ممکن است در یک ماده سطح رقابت ها پایین باشد اما این امر به صورت کلی نیست. همه دیدند که حسین تهرانی در دو 3000 متر عملکرد عالی داشت و حتی می‌توانست رکورد 8:40 را هم ثبت کند. هم سطح مسابقات خوب بود و هم اینکه ایران نتایج خوبی گرفت.

او درباره موضع فدراسیون در برابر منتقدان اظهار داشت: انتقاد در ورزش اجتناب ناپذیر است. در 18 ماه گذشته بیشترین فشار روی من بوده اما هیچ حرفی نزدم. همین استراتژی را ادامه می‌دهم. از انتقاداتی به دو و میدانی کمک می‌کند، استفاده می‌کنیم. در غیر این صورت به آرامی از کنار آنها رد می‌شویم. استراتژی ما مشخص است و تمام افرادی که به فدراسیون می آیند، باید برای این رشته کامل زمان بگذارند.

 

کیهانی ادامه داد: برخی می گویند کیهانی تمام تصمیم ها را به تنهایی می گیرد. باید بگویم اینگونخ نیست اما کجای دنیا نفر اول تصمیم نمی‌گیرد؟ به نظرم افرادی از فدراسیون جدا شدند که نتوانستند با ما هماهنگ شوند. البته آنها در زمان حضور خود به فدراسیون کمک کردند.

او درباره مسابقات جهانی لندن تاکید کرد: 21 روز تا مسابقات جهانی زمان داریم و امیدواریم با فراهم کردن شرایط خوب، نتیجه خوبی هم بگیریم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره بودجه این فدراسیون گفت: از بودجه‌ای که وزارت ورزش برای فدراسیون دوومیدانی درنظر گرفته رضایت کامل داریم اما درخواست می کنم این بودجه را به صورت کامل تزریق کنند تا برنامه‌هایمان با وقفه مواجه نشود.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون دو و میدانی در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار