صابری مطرح کرد؛

ضرورت تاسیس سرپناه شبانه روزی برای زنان آسیب دیده

مدیر عامل یکی از موسسات کارآفرینی زنان آسیب دیده گفت: با توجه به روند آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، ضرورت تاسیس سرپناه شبانه روزی برای زنان آسیب دیده از اعتیاد و کارتن خوابی به شدت احساس می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهوش صابری مدیر عامل یکی از موسسات کارآفرینی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده در استانداری تهران اظهار داشت: خرید و فروش نوزادان و فرزندان توسط مادران آسیب دیده که سرپناه دائمی و شبانه روزی ندارند، اتفاقی است که به طور مداوم رخ می دهد.

وی افزود: با توجه به روند آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، ضرورت تاسیس سرپناه شبانه روزی برای زنان آسیب دیده از اعتیاد و کارتن خوابی به شدت احساس می شود و در این مسأله باید تمامی نهادهای مرتبط پای کار بیایند.

مدیر این موسسه کارآفرینی با اشاره به توانمندسازی زنان آسیب دیده اظهار داشت: در حالی که از دیدگاه بسیاری از مسئولان در نهادهای مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی، زنان آسیب دیده افرادی هستند که غیر قابل بازگشت به جامعه تلقی می شوند، ما با روندی متفاوت در حوزه توانمندسازی و کارآفرینی این بانوان، موفقیت بسیاری را کسب کردیم.

صابری یادآور شد: لزوم اعتماد دوباره به زنان آسیب دیده و برنامه ریزی هدفمند برای توانمندسازی آنان در کاهش آسیب های اجتماعی نقشی اساسی ایفا می کند.

وی ادامه داد: مسأله رها شدن زنان آسیب دیده در بازه زمانی صبح تا عصر هر روز که سرپناه شبانه در این فاصله تعطیل است، موضوعی قابل توجه و مهم است که می توان با تاسیس سرپناه شبانه روزی هم از بروز آسیب های جدید جلوگیری کرد و هم با توجه به علایق و استعداد این افراد در جهت توانمندسازی و بازگشت مجدد به جامعه آن ها گامی موثر برداشت.

 انتهای پیام/

خرید و فروش نوزادان مادران آسیب دیده به دلیل نبود سرپناه دائمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار