امام جمعه اردبیل؛

تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع برگزاری نخستین همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت ایرانی برگزار شد، کارها و خدمات خاندان صفویه را ارزشمند و شایسته دفاع و صیانت عنوان کرد و گفت :تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است.

وی با تاکید براینکه با برگزاری چنین همایش هایی، جایگاه اصلی و رفیع صفویه تبیین  شود ، اظهار داشت : شاه اسماعیل صفوی الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم است که در جوانی با اندیشه متعالی خود، ایران را یک پارچه کرد و از مکتب اهل بیت به درستی صیانت و پاسداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید تلاش کنیم تا این تمدن با عظمت و این توراث گرانقدر را به شایستگی  نشان دهیم.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه بررسی صفویه و تبیین خدمات شایسته این سلسله جلیل القدر یک نیاز است، گفت: کار صفویه خیلی وسیع و با عظمت است و با برگزاری یک همایش توان همه آن عظمت ها و خدمات را نشان داد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ایجاد مرکز تحقیقات صفویه را کاری مثبت و سازنده برای استان عنوان کرد و با قدردانی از اهتمام جدی کمیته فرهنگ و تمدن  اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ،گفت: این مرکز باید ردیف اعتباری مشخصی داشته باشد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها ، تحقیقات وسیعی را در جهت هویت یابی صفویه و معرفی خدمات این سلسله  انجام دهد.

وی با تاکید براینکه در بحث صفویه و برگزاری این همایش ،از صاحب نظران جمهوری آذربایجان و ترکیه هم باید بهره گرفت، گفت: اندیشه مندان و محققان سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در حوزه صفویه باید به جد واردشوند  .

امام جمعه اردبیل راه سعادت و کمال را همان محبت و مودت اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: صفویه گفتگوی بین ادیان و مذاهب را بنیانگذاری کرده است و هدف از این همایش تفوق نژادی نیست. هدف توجه به همه ارزش هایی است که صفویه برای دنیا ترسیم کرده است .

ایشان گفتمان دنیا را گفتمان صلح و دوستی عنوان کرد و با اعلام اینکه ما از یک تراث بزرگ بشریت دفاع می کنیم ، اظهار داشت : خدمت بزرگی که صفویه به دنیا کرده است ، همان گفتمان صلح و دوستی است .

آیت الله عاملی با قدردانی از تلاش های انجام یافته در برگزاری این همایش ، بر ضرورت همکاری مشارکت دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد.

در این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران اجرایی استان از پوستر همایش رونمایی و ابلاغ های اعضای ستاد اجرایی با امضای استاندار اردبیل اعطا شد.

تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است

نخستین همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت ایرانی بر اساس مصوبه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی استان روزهای چهارم و پنجم مردادماه با حضور محققان و اندیشه مندان داخلی و خارجی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ح

ایجاد مرکز تحقیقات صفویه را کاری مثبت و سازنده برای استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۶
چه عجب!
آخرین اخبار