مکرون: پس از دیدار با پوتین، همکاری‌ها درباره مسئله سوریه به کلی تغییر یافت

رئیس‌جمهور فرانسه گفت پس از دیدار وی با پوتین، همکاری دو کشور درخصوص مسئله سوریه دستخوش تغییرات اساسی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – اظهار کرد همکاری میان فرانسه و روسیه درباره مسئله سوریه پس از ملاقات وی با ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – در ورسای به کلی تغییر کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت همکاری‌های میان روسیه و فرانسه در مسئله سوریه پس از نخستین دیدار دوجانبه بین وی و رئیس جمهور روسیه در ماه مِه به کلی دستخوش تغییر شده است.

مکرون گفت: «من اعلام می‌کنم ما پس از ملاقات در ورسای درباره این مسائل پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. همکاری‌ها بین دو کشور به کلی دگرگون شده است.»

مکرون متذکر شد بر موضع خود مبنی بر غیر قابل قبول بودن استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه پافشاری می‌کند و بار دیگر اعلام کرد استعفای بشار اسدرئیس جمهور سوریه – از سمت خود را به عنوان بخشی از برنامه حل و فصل بحران در این کشور لازم نمی‌داند. رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت کسب دسترسی برای انجام امور انسان دوستانه، درخواست اصلی فرانسه در حل بحران سوریه است.

مکرون و همتای روسی او، ولادیمیر پوتین، در روز 29 ماه مِه نخستین دیدار رسمی خود را در کاخ ورسای انجام دادند. آن‌ها در این ملاقات، درباره روابط دوجانبه و مسائل اصلی بین‌المللی، به خصوص شرایط روسیه و اوکراین، گفتگو کردند.

سوریه از سال 2011 درگیر جنگ داخلی بوده است. در این جنگ، نیروهای معارض در تلاش برای تغییر دولت در سوریه هستند. دمشق همچنین در حال مبارزه با تعداد بسیاری از گروه‌های افراطی و تروریستی از جمله جبهه فتح شام و داعش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار