کرمان؛

کمیته امداد بازوی فرهنگ سازی درحوزه حجاب

مدیرکمیته امداد امام خمینی منوجان گفت: برای تکریم ارباب رجوع این نهاد که عموما از افراد ضعیف جامعه هستند، از افراد خوش برخورد استفاده می شود.

افراد خوش برخورد وتکریم ارباب رجوع درکمیته امداد منوجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مرتضی چمنی در جلسه ای که به مناسبت تکریم فرهنگ عفاف وحجاب برگزار شد، گفت: در این نهاد عمومی به سبب مراجعه زیاد خانم ها و دختران سعی شده از برنامه های متناسب برای تبلیغ فرهنگ حجاب استفاده شود.

وی افزود:از جمله برنامه های ما در حوزه حجاب و عفاف ( ویژه کارکنان و خانواده های آنان) برگزاری نمایشگاه های عرضه مناسب محصولات فرهنگی اسلامی، مد لباس، جلوگیری از ارائه پوشاک از جمله مانتو های کوتاه و بدون دکمه و نامناسب بوده است.

مدیر کمیته امداد منوجان خواستار تذکر خیرخواهانه به کسانی که با پوشش نامناسب در مکانهای عمومی حضور پیدا می کنند شد و گفت: فعالان، موسسات و تشکل های مردمی که در امر حجاب و عفاف و ترویج آن نقش دارند معرفی و تشویق شوند.

وی تصریح کرد: برای مددجویان این نهاد نیز با بیان و بررسی واقعه گوهرشاد در نمازهای جماعت و برگزاری مشاوره های دینی و پاسخ گویی به سوالات مردم  سعی شده است در این حوزه گامی هرچند کوچک برداریم ودرکنار آن اگر مسئله حقوق شهروندی مطرح می شود حجاب نیز یک مطالبه دراین بخش است.

وی از تشریح مفاد حقوق شهروندی دراین نهاد خبرداد وگفت: باید برای پیشگیری از تضییع حقوق شهروندی، نظارت سازمانی ( حراست و بازرسی )و فعالسازی نظارت عمومی را تقویت کرد ولی ارتباط موثر  با مردم وامر به معروف و نهی از منکر نیز کمک خوبی برای اشاعه حقوق شهروندی است.

 چمنی تاکید کرد: دایر کردن میز خدمت درب ورودی کمیته امداد منوجان با استفاده از افراد خوش برخورد، توانمند و با انگیزه برای پاسخگویی به ارباب رجوع  نیز کمک خوبی به فرهنگ سازی اسلامی و جذب مخاطب مردمی است.

 انتهای پیام/ح

 

 کمیته امداد بازوی فرهنگ سازی درحوزه حجاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار