اهواز؛

سوء مدیریت مهم ترین عامل ایجاد موارد بحرانی در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان سوء مدیریت ها و غفلت ها در دوره گذشته را یکی از مهم ترین عوامل افزایش موارد بحرانی در استان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در نشست شورای اداری شهرستان رامشیر که با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نمونه های بحرانی زیادی در سطح استان وجود دارد که اگر به درستی مدیریت می شدند امروز برخی از این بحران ها اتفاق نمی افتاد.

 

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی استان موجب بروز بحران هایی از قبیل کمبود آب شرب در برخی مناطق استان، خشکسالی مزارع کشاورزی، افزایش دمای هوا و بروز پدیده ریزگردها در سطح استان شده که این مشکلات باید ریشه یابی و برای حل آن چاره اندیشی شود.

 

حاجی زاده در ادامه به جایگاه شهرستان رامشیر در استان پرداخت و گفت: رامشیر نمادی از اتحاد اقوام است که با همدلی و همراهی مردم و مسئولان بوجود آمده و ضرورت دارد که برای حفظ این اتحاد آن اقدام شود.

 

سعید فیوضی، فرماندار رامشیر نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شهرستان اذعان داشت: حل مشکل کمبود آب شرب، آب احشام و آب کشاورزی شهرستان یکی از اهداف اصلی تشکیل این جلسه است و امید است با حضور مسئولان استان این مشکل برطرف گردد.

 

وی در ادامه بالا بودن نرخ بیکاری در شادگان را از دیگر مشکلات مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: با وجود چاه های نفت و منابع گاز در شادگان، نرخ بیکاری در شهرستان بسیار بالا است و تاسیس و راه اندازی صنایع نفتی در شهرستان می تواند تا حدودی این مشکل را حل، لذا با توجه به آمار بالای جوانان نیازمند به اشتغال ضرورت دارد مدیران نفت توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

 

درویشعلی کریمی، مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان بیان داشت: از سال 1394 حل مشکل انتقال آب به 20 روستای شاوه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و زمانی که از اعتبارات استانی نتیجه ای حاصل نشد از صندوق توسعه ملی بخشی از اعتبارات مورد نیاز تامین و کار هم اکنون به طول 5 کیلومتر شروع شده و درحال اجرا است و برابر برنامه ریزی های صورت گرفته به طور قطع خط انتقال آب به روستاهای شاوه و همچنین روستای مرزه و ریحانه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد و مشکل آب شرب چندین ساله اهالی ساکن در این روستاها حل می شود.

 

مصطفی شبه، معاون سازمان آب و برق خوزستان نیز با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز کشت های تابستانه کشاورزان برنامه ریزی لازم صورت گرفته است اظهار کرد: اولویت تامین آب با کشت های دایمی است و برای توزیع مناسب آب در بین کشاورزان نیازمند همکاری فرمانداران و دیگر ادارات است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.