اصفهان؛

63 درصد مساحت آران وبیدگل بیابانی است

معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: 63 درصد از مساحت این شهرستان را منطقه های بیابانی تشکیل می دهد که این مقدار قابل توجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیمحمد یوسفیان در جلسه هماهنگی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان آران و بیدگل  بر اهمیت حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع موجود این شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به وسعت قابل توجه جنگل ها و مراتع در این شهرستان اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی ضروری است.

وی جنگل ها و مراتع را سرمایه ی ملی و عاملی مهمی در جهت پیشگیری از پیشروی بیابان و وقوع پدیده گرد و غبار در شهرها و روستاها بیان کرد و افزود: همکاری بین بخشی و مشارکت همه اداره های شهرستان برای اجرای طرح های پیشگیرانه، ارتقای سطح آگاهی مردم و آموزش فرهنگ عمومی حفظ عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی در سطح شهرستان لازم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: تغییرات اقلیمی ، افزایش گرما ، کمبود نزولات جوی ، کم آبی ،خشکسالی های متعدد طی چند سال اخیر ، عدم رعایت اصول ایمنی و سهل انگاری برخی افراد از مهمترین عواملی هستند که تخریب عرصه های منابع طبیعی و مراتع به ویژه 120 هکتار جنگل های دست کاشت شهرستان را تهدید می کند.

رضا شفیعی تصریح کرد : گرمای بی سابقه هوا در سال جاری که منجر به خشک شدن سریع علوفه مراتع و شاخه های درختان گردیده است نیز مزید بر علت شده واحتمال وقوع حادثه آتش سوزی در شهرستان را تشدید می کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.