یاسوج؛

آغاز اجرای طرح «کارورزی» دانشگاهیان در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح «کارورزی» ویژه دانش آموختگان دانشگاهی با هدف مهارت آموزی و آشنایی عملی با آموخته های علمی در این استان آغاز شده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی گفت: این طرح از ابتکارها و اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود که این طرح مهم و جدید با پشتیبانی دولت و به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده دانشگاهی همراه با مهارت آموزی و هدایت آنان به سوی بازار کار در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستورالعمل این طرح به 12 دستگاه اجرایی استان که با موضوع اشتغال و کارآفرینی مرتبط هستند ابلاغ شده است.

محنایی عنوان کرد که بر اساس این ابلاغ شاخص‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد به منظور اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح «کارورزی» و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی استان مورد مطالعه و بررسی کامل قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: پس از جمع بندی نتایج این بررسی‌ها بسته‌ای از نیازهای «کارورزی» برای دانش آموختگان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد توسط دستگاه‌های اجرایی استان اعلام می‌شود.

محنایی گفت که در این طرح کارورزان کهگیلویه و بویراحمد ماهانه از سوی دولت مبلغ سه میلیون و 100 هزار ریال حقوق دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: کارفرمایان نیز به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه معاف بوده و پرداخت این مبلغ بر عهده دولت خواهد بود.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد از 17.7 درصد سال 1394 با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد در سال 1395 رسید.

انتهای پیام/ش

کاهش 13 درصدی نرخ بیکاری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.