اصفهان؛

تئاتر به سرنوشت زاینده‌رود دچار شده است

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: مثل زاینده‌رود هنر تئاتر هم در اصفهان و هم کل کشور کم فروغ شده است، باید ریشه‌یابی شود که چرا این اتفاق افتاده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی احمدی‌فر دیشب در اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره اظهار کرد: رسم بر این است که در روز اول میزبان خوش آمد گوید اما به این دلیل که همه گروه‌ها هم زمان به اصفهان نرسیدند و کار فشرده بود امشب که اختتامیه است خوش‌آمدگویی می‌کنیم؛ شهر اصفهان شهری است که در آن لطایف بسیاری وجود دارد تا انسان با هر سلیقه‌ای در اصفهان خوش بگذراند، اما با توجه به فشردگی کار حتماً میهمانان فرصتی برای لذت بردن در اصفهان نداشتند.

وی افزود: این جشنواره بیست و پنجمین دوره از جشنواره تئاتر سوره و پنجمین دوره در نوع جدید جشنواره است، فضای خوبی ایجاد شده است تا هم رقابت سالمی به وجود آید و هم همه استان‌ها تجارب خوبی کسب کنند، سطح کارها و نوع اجراها در جشنواره منطقه 3 خیلی خوب بوده است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: قرار است سه کار برتر جشنواره انتخاب شوند و به جشنواره اصلی در مرداد ماه ارسال شود که پیشنهاد می‌کنم تا کارهای بیشتری انتخاب شود، چرا که کارهای این جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: مثل زاینده‌رود هنر تئاتر هم در اصفهان و هم کل کشور کم‌فروغ شده است، باید ریشه‌یابی شود که چرا این اتفاق افتاده است، اصلی‌ترین مشکل تئاتر مشکلات مادی است، نبود امکانات اجرایی مشکل دوم است، به طور مثال فقط دو پلاتو خوب در اصفهان وجود دارد در حالی که نیاز به چند برابر این ظرفیت است؛ قول می‌دهیم تا 6 ماه آینده یک سالن پلاتو خوب برای اصفهان ایجاد می‌کنیم.

احمدی‌فر در پایان اذعان داشت: مشکل دیگر نبود نمایشنامه خوب و رابطه دو طرفه با مردم است، باید دید خانواده‌ها چه نیازهایی دارند و در تئاتر به دنبال رفع همان نیازها باشیم، مردمی که 20 هزار تومان پول فست فود می‌دهند مشکل پولی برای دیدن تئاتر ندارند فقط کافی است متن‌های خوبی برای اجرا انتخاب شود تا مردم را به سالن‌ها بکشاند.

 

انتهای پیام/م

تا 6 ماه آینده سالن پلاتو مناسب در اصفهان ایجاد می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار