شیراز؛

ضرورت صرفه جویی در مصرف برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس بر لزوم ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه در برق و انرژی برای گذر از تابستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس زینل قنبری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: استفاده بهینه مشترکین از نیروی برق مهمترین عامل گذر از فصل گرم تابستان، بدون اعمال خاموشی است، تجربه مشارکت مردم و صاحبان صنایع و کشاورزان استان در تابستان سال گذشته این را ثابت کرد.


وی افزود: مشارکت تمام مردم در زمینه مصرف بهینه برق و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف بین ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۴ می‌تواند تابستانی بدون داشتن خاموشی ناشی از کمبود نیرو رقم بزند.


قنبری با اشاره به اینکه ساعات اوج بار روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است، بیان کرد: مشترکان در این ساعات از به کار بردن لوازم و وسایل پرمصرف پرهیز کنند.


وی اظهار داشت: دومین زمان اوج مصرف ساعات ۲۰ تا ۲۴ است و مردم در این ساعات هم از وسایل سرمازا استفاده می‌کنند و هم باید برق مورد نیازبخش روشنایی تامین شود که این امر سبب افزایش مصرف می‌شود.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس تصریح کرد: به کارگیری دورکند در کولر‌های آبی، تنظیم ترموستات درکولر‌های گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، استفاده نکردن همزمان ازکولر و سایر وسایل سرمازا با لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی وجارو برقی درساعات اوج بار و خاموش کردن لامپ‌های اضافی واستفاده از روشنایی طبیعی در روز ساده‌ترین راه‌های صرفه جویی در مصرف برق است.
انتهای پیام/ر

خاموش کردن لامپ‌های اضافی ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار