بیرجند؛

خراسان جنوبی سومین استان رو به سالمندی است

رییس هیأت مدیره بنیاد فرزانگان بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان رو به سالمندی است،گفت:مشکلات سالمندان مشکلات مربوط به سلامتی است و باید در مورد بیماری ها و درمان آن اطلاع کسب کنند.

خراسان جنوبی سومین استان رو به سالمندی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛محمد حسین بیرجندی رییس هیأت مدیره بنیاد فرزانگان بیرجند بعد از ظهر امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان این شهرستان گفت:بنیاد فرزانگان از سال 92 بنا به پیشنهاد سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سایت بنیاد فرزانگان تا پانزدهم مرداد ماه جاری راه اندازی می شود،افزود:سالمندان می توانند اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند.

محمد حسین بیرجندی با بیان اینکه در 31 استان کشور بنیاد فرزانگان فعالیت می کند،گفت:در سال گذشته توانستیم در سطح کشور رتبه دوم را در خدمت رسانی به سالمندان کسب کنیم.

رییس هیأت مدیره بنیاد فرزانگان بیرجند با بیان اینکه بنیاد فرزانگان نیازمند اعتبار در زمینه برنامه های ابلاغی است،گفت:سایر سازمان ها اگر ما را در این امر یاری کنند خواهیم توانست بهترین خدمات را در راستای رفاه سالمندان ارائه دهیم.

در ادامه خانی نژاد مدیر عامل بنیاد فرزانگان بیرجند نیز با اشاره به اینکه این بنیاد در راستای نشاط در سالمندان و به تأخیر انداختن سالمندی فعالیت می کند،افزود:این خدمات با کمک خیران چندین برابر می شود.

وی از جمله فعالیت های انجام شده در بنیاد فرزانگان را ورزش سالمندان،کنترل فشارخون،کنترل قند خون،برگزاری کلاس های آموزشی سکته مغزی،دیابت، بیماری های قلبی، پوکی استخوان و غیره و اهدای سبد کالای 100 هزار تومانی عنوان کرد و گفت:این فعالیت ها با همکاری دستگاه ها و اداراتی از جمله سازمان بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان، وزارت کار و تأمین اجتماعی انجام شده است.

خانی نژاد افزود:همانطور که سالمندان در خانواده تکریم می شوند انتظار می رود در جامعه نیز به آنها توجه شود.

انتهای پیام/غ

کسب رتبه دوم کشوری در خدمت رسانی به سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.