همدان؛

تنها راه بیرون رفتن از مشکلات فرهنگی جامعه انس با قرآن است

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بر لزوم هم‌افزایی در انجام فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

تنها راه بیرون رفتن از مشکلات فرهنگی جامعه انس با قرآن استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود مصباح ،مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با تأکید بر اهمیت تدبر و انس با قرآن گفت: قرآن زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم می‌کند و همه مسلمانان در سایه آیات نورانی این کتاب آسمانی باید تکامل یابند.

وی تمسک به قرآن و اهل‌ بیت(ع) را تنها راه برون ‌رفت از معضلات اجتماعی در دنیای امروز دانست و افزود: جوامع اسلامی با توجه به فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های کشورهای غربی، در این برهه از زمان دچار معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری هستند و تنها راه‌حل برون رفت از آن برگشت‌پذیری به سبک زندگی قرآنی و توسل و انس به آیات نورانی و اهل‌ بیت(ع) است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود برنامه ها  و فعالیت‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه و دانشگاه و... یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی شهرستان لازم به نظر میرسد تا هم افزایی در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوندبا اشاره به اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: پیگیری و تحقق اهداف و سیاست‌های منشور قرآنی در سطح شهرستان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای فعالیت‌های قرآنی، تحقق فرهنگ قرآنی در حوزه مدیریت شهرستان ، تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج قرآن در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

مصباح گفت: لازم است بررسی شود در کدام عرصه‌ها فعالیت کمتری وجود دارد، همچنین قسمت‌هایی که می‌توان به هم‌افزایی رسید را احصا کرد و در جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی پیش رفت.

انتهای پیام/ ش

رفع مشکلات فرهنگی جامعه با قرآن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.