در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وحدت و مقاومت؛ فصل مشترک پیروزی جنگ 33 روزه و آزادسازی موصل

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رمز شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و نابودی داعش در موصل، وحدت ملی و مقاومت است.

وحدت و مقاومت؛ فصل مشترک پیروزی جنگ 33 روزه و آزادسازی موصلحجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد شریعتی‌دهاقان رایزن فرهنگی سابق ایران در عراق و سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، اظهار داشت: اگر چه رژیم صهیونیستی خیال شکستی گسترده را برای مقاومت در سر می‌پروراند، اما حزب‌الله توانست با ایستادگی، پایداری و وحدت ملت لبنان در برابر این تجاوز مقاومت کند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که لبنان در برابر تجاوزات هوایی این رژیم مغلوب می‌شود، حال آن که حزب‌الله ثابت کرد با وجود آتش هوایی سنگین دشمن با مجاهدت و مقاومت می‌تواند جلوی تجاوز بایستد.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی‌دهاقان با اشاره به اینکه در رابطه با پیروزی 33 روزه حزب‌الله لبنان دو تعبیر وجود دارد، بیان کرد: در تعبیر اول چون شرایط جنگ از لحاظ امکانات پشتیبانی در توازن نبود، صهیونیست‌ها علاوه بر داشتن ارتشی مجهز، از حمایت بالای آمریکا نیز برخوردار بودند، بنابراین همین که مقاومت عرصه نبرد را رها نمی‌کرد خود پیروزی بزرگی محسوب می‌شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: به‌علاوه تلفات دشمن متجاوز صهیونیستی در عرصه نیروی انسانی و تجهیزات جنگی، شکست گسترده‌ای را برای نیروهای اشغالگر قدس رقم زد.

رایزن فرهنگی سابق ایران در سوریه و لبنان ادامه داد: حزب‌الله با تجربه جنگ 33 روزه و گذشت این سال‌ها، توان بازدارندگی مضاعفی به‌دست آورده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در از بین بردن وحدت میان سران لبنان و دبیرکل حزب الله، گفت: سید حسن نصرالله با دارا بودن محبوبیت میان مردم لبنان، توان بالایی برای برنامه‌ریزی و تعیین اقدامات راهبرد‌ی دارد.

وی در ادامه با اشاره شکست اخیر داعش در موصل بیان داشت: آزادسازی موصل حرکت بسیار بزرگی بود که با تلاش مردمی و مجاهدت‌های ارتش عراق و پشتوانه محکم مرجعیت دینی محقق شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: وحدت ملی، همدلی مردم، عدم اختلاف‌افکنی و همچنین ایستادگی و مقاومت مردمی با پشتوانه مرجعیت دینی؛ از جمله نقاط مشترک پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و آزادسازی موصل عراق به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار