اعزام نیروهای ارتش نیوزیلند برای کمک به اهالی مناطق سیل‌زده این کشور

با وخیم شدن شرایط آب و هوایی نیوزیلند، نیروهای ارتش این کشور برای کمک به سیل‌زدگان در مناطق جنوب غرب نیوزیلند فراخوانده شدند.

مداخله ارتش نیوزیلند برای کمک به مناطق سیل زده این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در «کرایست‌چرچ»،  بزرگترین شهر نیوزیلند، که در جنوب غرب اقیانوس آرام واقع شده است، به دلیل وقوع توفان شدید حالت فوق‌العاده اعلام شده است. صدها خانه در این شهر تخلیه و بزرگراه‌ها مسدود شده‌اند. همچنین از نظامیان این کشور برای فراهم کردن خدمات امدادی درخواست کمک شده است.

نیروی دفاعی نیوزیلند روز جمعه  تعداد زیادی از نظامیان را برای کمک‌رسانی به این شهر بسیج کرده است. به طوریکه در حال حاضر دست‌کم 140 پرسنل نظامی و چندین کامیون کمک‌های انسان‌دوستانه برای نجات کسانی که در دام توفان گرفتار شده‌اند، به این شهر اعزام شده است.

مقامات کرایست‌چرچ پس از اینکه رودخانه «هلث‌کوت» طغیان کرد و باعث ایجاد سیل در بخش‌های جنوبی شهر در صبح شنبه شد، حالت فوق‌العاده اعلام کردند. کرایست چرچ چهارمین منطقه‌ای است که پس از وخامت شرایط آب و هوایی در این جزیره جنوبی حالت فوق العاده اعلام می‌کند.

رسانه محلی اعلام کرد با بالا رفتن سطح آب در طول شب، از 1500 ساکن بخش شمالی شهر خواسته شد خانه‌هایشان را ترک کنند. بیش از 100 خانه نیز در خارج از «دنیدن»، دومین شهر بزرگ نیوزیلند، تخلیه شدند. نیروهای امدادی در حال حاضر بر رودخانه‌ «تایری» نزدیک شهر دنیدن -که احتمال طغیان آن وجود دارد- متمرکز شده‌اند.

سازمان هواشناسی نیوزیلند اعلام کرد  روز شنبه نیز سطح آب رودخانه‌ها بسیار بالا است و برخی مناطق در مدت 24 ساعت بیش از 200 میلیمتر بارندگی داشته‌اند.

انتهای پیام/

مداخله نیروهای نظامی نیوزیلند برای کمک به سیل‌زدگان در مناطق جنوب غرب این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار