هشتمین پدیده عجیب جهان که در عمق آبهای نیوزیلند پنهان شده است+ تصاویر

محققان معتقدند هشتمین پدیده جهان را که بر اثر فوران آتشفشان ناپدید شده بود، دوباره کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، حدود 130 سال پیش، پلکان سفید و صورتی دریاچه روتوماهانا یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری نیوزیلند محسوب می شد. این پلکان طبیعی به قدری زیبا و شگفت‌انگیز بود که عده کثیری آن را هشتمین پدیده عجیب جهان پس از عجایب هفتگانه معروف می‌نامیدند.

فوران آتشفشان تاراورا در سال 1886 این پلکان سفید و صورتی را نابود کرد به گونه ای که بسیاری از مردم معتقد بودند این مکان زیبا برای همیشه از دست رفته است.

اما اکنون محققان معتقدند که بخشهایی از این پلکان سفید و صورتی سالم مانده و در عمق حدود 10 تا 12 متری عمق دریاچه مدفون شده است. این محققان از باستان‌شناسان خواسته‌اند که تحقیقات کاملی برای بازیابی این جاذبه مهم گردشگری انجام دهند.

این پلکان سفید و صورتی بخشی از آبشاری است که به دریاجه روتوماهانا در شمال نیوزیلند فرو می ریخت. اما بر اثر فوران آتشفان در سال 1886، این مکان زیبا به زیر گل و لای و خاکستر فرو رفت. با فوران آتشفشان، حفره‌ای در محل پلکان بوجود آمد که بعدها با آب بیشتری در مقایسه با قبل از آن پر شد. اما دو کارشناس معتقدند اگر مکان دقیق آن پیدا شود، می توان دوباره آنها را در زیر آبها بازیابی کرد.

یکی از این دانشمندان در گفتگو با روزنامه گاردین گفت: این پلکان آبی به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده بود و مردم انگلیس، اروپا و آمریکا مسیرهای طولانی را برای دیدن آنها طی می‌کردند. اما پس از فوران آتشفشان هیچ تحقیقی در خصوص این مکان و طول و عرض جغرافیایی آن صورت نگرفت. 

این دو محقق بر این باورند که پلکان سفید و صورتی ممکن است در ساحل دریاچه روتوماهانا مدفون شده باشد و بتوان آن را بازیابی کرد.

هم اکنون کارشناسان امیدوارند بتوانند تحقیقات لازم را برای یافتن محل دقیق این جاذبه گردشگری زیبا انجام دهند؛ هرچند انجام این تحقیقات به 40 هزار پوند بودجه نیاز دارد. 


هشتمین شگفتی جهان که در عمق آبهای نیوزیلند پنهان شده است+ تصاویر

هشتمین شگفتی جهان که در عمق آبهای نیوزیلند پنهان شده است+ تصاویر

هشتمین شگفتی جهان که در عمق آبهای نیوزیلند پنهان شده است+ تصاویر

هشتمین شگفتی جهان که در عمق آبهای نیوزیلند پنهان شده است+ تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار