بجنورد؛

850کیلومتر کابل‌ خود نگهدار جایگزین سیم مسی می شود

امسال 850 کیلومتر کابل خودنگهدار شبکه برق استان جایگزین سیم های مسی می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علیرضا علیخانی قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت : امسال برای اجرای این طرح 120 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مخاطرات برق، جلوگیری از خاموشی ها و کاهش تلفات انرژی برق عنوان کرد و افزود: این کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند و از این رو بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

علیخانی با بیان اینکه در کابل های خودنگهدار امکان گرفتن انشعاب غیرمجاز به حد اقل می رسد اظهار کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح، جلوگیری از گرفتن انشعاب غیرمجاز است.

وی گفت: پیش از این سیم های مسی که از لابه لای درختان عبور داده شده و در بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شد، اما این مشکل درکابل های خودنگهدار مرتفع شده است.

به گفته قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی سال گذشته ۸۳۱ کیلومتر از شبکه سیمی فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

علیخانی اظهار کرد: جایگزینی کابل های خود نگهدار با شبکه های فشار ضعیف برق در برخی از شهرها از جمله شهر بجنورد به طور کامل انجام شده است و مابقی نیز در دست پیگیری است.

وی گفت: از چهار هزار و 200 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، جایگزینی یک هزار و 500 کیلومتر باقی مانده است که امید می رود تا نیمه نخست سال آتی تمام شبکه های ضعیف با کابل خودنگهدار تعویض شود.

به گفته وی امسال 45 کیلومتر از شبکه های فشار متوسط استان با سیم های عایق جایگزین می شود و برای این طرح امسال 11 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

انتهای پیام/آ

تبدیل 831 کیلومتر از شبکه سیمی فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.