وفادرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری در استان هرمزگان/ بخش خصوصی تمایلی به بازیافت زباله نشان نمی‌دهد

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری در 80 درصد شهرهای استان هرمزگان آغاز شده است.

اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری در استان هرمزگان/ بخش خصوصی تمایلی به بازیافت زباله نشان نمی‌دهدمجید وفادار مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای طرح جامع پسماندهای شهری در استان هرمزگان اظهار داشت: سازمان بازیافت استان هرمزگان طی 7 سال اخیر در بعضی از شهرهای استان طرح تفکیک از مبدأ را آغاز کرده و این کار با در اختیار گرفتن اعتباراتی می تواند ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه تفکیک از مبدا در شهر بستک به صورت اصولی آغاز شده، گفت: تا زمانی که تفکیک از مبدأ صورت نگیرد زباله ها به صورت پراکنده در شهر دیده می شود و این خود نیاز به آموزش دارد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در ادامه افزود: بسیاری از منازل مسکونی و اداری کشورهای پیشرفته مجهز به سیستم شوتینگ هستند، به طوری که زباله از منازل به وسیله این سیستم به محل های تعبیه شده منتقل و از آنجا توسط شهرداری جمع آوری می‌شوند، در حالی که در ایران سطل های زباله‌ای در سطح کوچه ها و محله ها قرار داده شده که خود این سطل ها موجب بروز آلودگی هایی می‌شوند و این شیوه جمع آوری پسماندها درست نیست.

وفادار با اشاره به جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری استان افزود: با توجه به جمعیت استان هرمزگان روزانه یک هزار و 700 تن زباله تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نفر در استان هرمزگان حدود 800 گرم زباله تولید می‌کند، تصریح کرد: میانگین تولید زباله در بندر 2 برابر است، به ویژه در روزها و ماه های تعطیل سال که تولید زباله افزایش می‌یابد.

ممنوعیت دفن زباله در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و شهرهای ساحلی

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ضمن اشاره به دفن زباله در حاشیه ساحل و تالاب ها افزود: طبق بند الف ماده 193 قانون، دفن زباله در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و شهرهای ساحلی و حاشیه تالاب ها ممنوع است.

وفادار ادامه داد: بر همین اساس قرار شد طرح جامع مدیریت پسماند شهری آغاز شود که اجرای این طرح در 80 درصد شهرهای استان هرمزگان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با تفکیک زباله دیگر پسماندی نمی ماند، گفت: یکی از کارهای مهمی که در راستای تولید برق از زباله انجام شد، خرید دستگاه زباله سوز بود.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به آغاز پروژه دستگاه زباله سوز در چند شهر شمالی کشور، تصریح کرد: در جنوب کشور به ویژه در جزیره ابوموسی دستگاه زباله سوز وجود دارد و در جزیره قشم تفکیک زباله نیز در حال انجام است.

وفادار با بیان اینکه بخش خصوصی برای بازیافت زباله تمایلی نشان نمی‌دهد، گفت: دولت با قرار دادن اعتباراتی می تواند کمکی به بازیافت زباله کند و حتی مردم نیز با مشارکت خود می توانند با تفکیک زباله از منزل به محیط زیست کمک کنند.

انتهای پیام/

اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در 80 درصد شهرهای استان هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار