دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

کودک کار معضل اجتماعی اغلب استان ها

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: بررسی ها نشان می دهد معضل کودکان کار و خیابانی در بسیاری از استان‌ها به مشکل قابل توجه تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مظفر الوندی بعدازظهر شنبه در بازدید از پایگاه سلامت اجتماعی در اردبیل تصریح کرد: کنوانسیون حقوق کودک از سال ۹۴ فعالیت های ملی خود را در سطح استان ها تسری داده و تاکنون از ۲۴ استان در خصوص برنامه های کنوانسیون بازدید داشتیم.

  دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در بسیاری از استان ها کودکان کار به مشکل قابل توجه تبدیل شده و معضل اعتیاد در بین کودکان در برخی کلان شهرها ملموس است.

وی با اشاره به احصاء مشکل کودکان طلاق در برخی استانها موضوع کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز در تمام استان ها با تفاوت درجه مشاهده می شود.

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه کنوانسیون حقوق کودک در سطح کشور و استان ها فعالیت های هماهنگی، نظارت و پیگیری را عهده دار است، ادامه داد: ۱۶ وزارتخانه عضو این کنوانسیون است و سمن های متعددی در آن نماینده دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ سمن در حوزه کودک گفت: عمده تمرکز کنوانسیون حقوق کودک پیگیری رعایت حقوق کودکان بویژه در معیشت زیر ۱۸ سال است.

 الوندی با اذعان به اینکه در تمامی اسناد قانونی، دولت و حاکمیت تضمین کننده حقوق کودکان باید باشند، ادامه داد: کنوانسین صرفا حقوق کودکان آسیب دیده را مد نظر نداشته و بدنبال حمایت از تمامی کودکان است.

انتهای پیام/س

معضل اعتیاد در بین کودکان کار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.