در سال 96؛

افزایش تیراندازی ها در اهواز

فرمانده انتظامی اهواز از افزایش رسم غلط تیراندازی در این کلانشهر و وقوع 340 مورد تیراندازی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ محمد صفری، فرمانده انتظامی اهواز بیان داشت: بخش زیادی از ماموریت های پلیس بابت تیراندازی ها است که به عنوان فرهنگ نگران کننده ای رو به افزایش است و با وجود پیگیری و جلسات بسیار، هنوز حل نشده است.

 

وی اذعان کرد: امسال 340 مورد تیراندازی در اهواز رخ داده که به دلیل اختلافات ملکی، درگیری ها، مسائل فرهنگی و ناموسی و مراسم عزا و عروسی بوده است.

 

صفری با اشاره به مصوبه شورای تامین مبنی بر برخورد با میزبان در تیراندازی های مراسم عروسی اظهار داشت: اخیرا ناچار شدیم به دلیل تیراندازی یک داماد را تا ساعت 2 بامداد بازداشت کنیم همچنین بارها مجبور شدیم اسلحه استفاده شده در عروسی را ضبط کنیم اما متاسفانه شاهد تماس برخی مسئولان برای بازپس دادن آن ها بوده ایم که نشان می دهد این ضدارزش تبدیل به هنجار اجتماعی شده است.

 

فرمانده انتظامی اهواز با بیان اینکه گرمای هوا باعث پایین آمدن تحمل مردم شده است گفت: خشونت و پرخاشگری در سال 96 باعث شده که نیروی انتظامی 3 شهید و 7 جانباز را تقدیم کند.

 

این مقام انتظامی بیان کرد: در این مدت میزان جرایم 9 درصد کاهش یافته که در سرقت کاهش 9 درصدی، جرایم مسلحانه کاهش 37 درصدی و جرایم خشن و عنف کاهش 5 درصدی را شاهد بودیم.

 

سرهنگ محمد صفری تنوع و تضاد قومیتی، روابط و مراودات غیرقانونی و برون مرزی را از دیگر مشکلات اهواز دانست و افزود: دلیل تضاد و نابرابری اجتماعی در اهواز این است که در این کلانشهر حداقل و حداکثر درآمد را شاهد هستیم و این اختلاف آنقدر بارز و روشن است که موجب تضاد شدید و عدم همدلی شده است.

 

وی با بیان اینکه تنوع و تضاد قومیتی در این کلانشهر نیز باعث درگیری های زیادی در این شهر شده اذعان داشت: وجود فقر، بیکاری و کاهش سن مجرمان به عنوان عوامل حوادث، از حوزه کاری نیروی انتظامی خارج است و باید دستگاه های فرهنگی به آن ورود کنند.

 

سرهنگ صفری اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تا کنون 230 مورد تجمع در اهواز رخ داده که به دلیل مسائل مختلف از جمله کارگران شهرداری و سپرده گذاران موسسات مالی بوده و باعث شده نیروی انتظامی به جای پرداختن به وظایف خود بخش زیادی از وقتش را صرف مسائل اجتماعی کند.

 

وی ناکارآمدی و بی توجهی برخی ادارات را مزید بر علت در برخی حوادث دانست و گفت: وقتی تعداد جمعیت تجمع کنندگان افزایش می یابد احساس قدرت می کنند و فکر می کنند هر کاری را می توانند انجام دهند از سوی دیگر مقاومت پلیس در مقابل خواسته به حق مردم نیز دشوار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.