اصفهان؛

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد ریالی بخش خصوصی در شاهین‌شهر

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: پس از معرفی بیش از 10 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی اشتغال‌آفرین به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران این بخش برای سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد ریالی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا بصیری امروز در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 در شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: با تلاش کمیته‌های نه گانه این ستاد و تهیه کتابچه هزار صفحه‌ای از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با کمک دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری شاهین‌شهر، امکان سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد ریال طرح اقتصادی در این شهرستان امکان‌پذیر شده است.

وی افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت امسال موظف شده است با حمایت از بخش خصوصی 2 هزار و 200 شغل پایدار در این شهرستان ایجاد کند؛ این بخش با کمک شبکه بانکی سال گذشته به 128 واحد تولیدی تسهیلات 10 میلیارد ریالی سرمایه در گردش اعطا کرده است.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه پیگیری پرداخت تسهیلات 20 میلیارد ریالی به واحدهای نیمه فعال، تسهیلات خانگی و خوداشتغالی خرد و پیگیری مسائل پیش روی بخش‌های تولید و خدمات را تا حل نهایی، از جمله وظایف کمیته‌های نه گانه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اخیر کمیته‌های نه گانه این ستاد خاطرنشان کرد: کمیته جهادی امسال 250 نفر از جوانان را در 8 گروه برای اجرای طرح‌های فرهنگی سازماندهی کرده است؛ کمیته فرهنگی با مشارکت هنرمندان، تئاترهایی با موضوعات چگونگی مبارزه با کالای قاچاق و گفتمان اقتصاد مقاومتی را برای فرهنگ‌سازی در بین مردم در حال اجرا دارد، این کمیته همچنین از پایان‌نامه‌های با موضوع اقتصاد مقاومتی دانشجویان فارغ‌التحصیل حمایت می‌کند.

بصیری ادامه داد: کمیته کشاورزی نیز دوره‌های ترویجی را افزایش و شبکه‌های آبیاری نوین را توسعه داده است؛ از سوی دیگر کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توسعه صنعت گردشگری را با تجهیز اقامتگاه‌های تاریخی و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه در دست اجرا دارد؛ کمیته آموزشی هم 4 طرح دانش‌بنیان را با محوریت دانشگاه پیام نور امسال اجرا می‌کند.

وی حل مشکلات بخش‌های تولید و خدمات را فقط با همکاری مجدانه همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا به یقین با تلاش‌های جهادی مسؤولان بخش‌های اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری کشور و مشارکت حداکثری مردم حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در پایان گفت: اگر مردم استفاده از کالای ایرانی را به کالای وارداتی و قاچاق ترجیح دهند و دستگاه‌های اجرایی و قضایی حمایت‌های حداکثری از واحدهای اقتصادی کنند، سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با کارنامه موفق و قابل دفاع به پایان خواهد رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار