اصفهان؛

اولین مرکز تخصصی اختلالات و مسائل روانی نطنز افتتاح شد

با حضور معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، اولین مرکز تخصصی اختلالات و مسائل روانی شهرستان نطنز افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی  امروز در مراسم افتتاح  اولین مرکز تخصصی اختلالات و مسائل روانی نطنز اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در اداره کل بهزیستی استان و شهرستان‌ها، همه ساله تعداد قابل توجهی پروژه‌های مربوط به خدمات بهزیستی به مناسبت این ایام افتتاح می‌شود، با افتتاح این مرکز تعداد مراکز مشاوره و روان‌شناختی استان به عدد ۱۶۷ رسید که این مراکز ثمرات بسیاری را برای خانواده‌ها و جامعه دارند.

وی افزود: مردم علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روانی و اجتماعی هم نیاز دارند و هدف از تاسیس مرکز راه فردا پیشگیری از بروز مشکلات روانی است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد تماس‌ها و مراجعین مردم به مراکز مشاوره بخاطر مشکلات خلقی و عاطفی می‌باشد، تصریح کرد: مشکلات امروزی حد و مرز جغرافیایی ندارد و یک آسیب اجتماعی در شهرهای بزرگ ممکن است قرینه آن در شهرهای کوچک هم اتفاق بیافتد زیرا فضای مجازی توسعه زیادی پیدا کرده است و امروزه باید در ایجاد شور و نشاط فردی و اجتماعی کوشا باشیم.

ناجی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از پتانسیل موجود در این مراکز جهت گسترده شدن فرهنگ مشاوره جهت جامعه هدف دستگاه‌ها استفاده کنند و با توجه به اینکه مسؤول این مرکز در حوزه جوانان در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند، می‌توانند منشاء خیر به جامعه هدفی که در معرض بیشترین تهدید آسیب‌ها هستند، باشند.

در ابتدای این مراسم مهدی محبی رئیس اداره بهزیستی نطنز اظهار کرد: این پنجمین مرکز تحت نظارت بهزیستی در حوزه پیشگیری است که با حمایت اداره کل و به ویژه معاونت امور پیشگیری استان و پیگیری این اداره و با مدیریت بخش خصوصی در شهرستان نطنز راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به ازدیاد آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه، تاسیس این مرکز می‌تواند کمک شایانی در بالا رفتن سطح سلامت اجتماعی روانی خانواده‌ها و به ویژه زوجین جوان داشته باشد.

 در پنجمین روز از هفته گرامیداشت بهزیستی و با حضور معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان، معاون فرماندار شهرستان نطنز و جمعی از مسؤولان نهاد‌ها و ادارات سطح شهرستان نطنز، مرکز تخصصی روان‌شناختی «راه فردا» در شهر نطنز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی رسما افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به اهالی شهرستان نطنز شد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح اولین مرکز تخصصی اختلالات و مسائل روانی نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.