افزایش بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی در آستانه نشست اوپک

در آستانه نشست امروز کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روسیه، بهای نفت با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی این پیش‌بینی که در نشست امروز کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به مسئله افزایش سطح تولید نفت نیجریه و لیبی اشاره خواهد شد، بهای نفت پس از کاهش شدید در معاملات پیشین، امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل سپتامبر با 24 سنت افزایش به 48 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت در روز جمعه با 1 دلار و 24 سنت کاهش (معادل 2.5 درصد) همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 17 سنت افزایش، 45 دلار و 94 سنت در هر بشکه معامله شد.

اعضای کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (امروز) در سن پترزبورگ روسیه دور هم جمع می شوند تا در خصوص کاهش سطح تولید روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت تا مارس 2018 مذاکره کنند.

منابع آگاه اعلام کردند در این نشست در خصوص تولیدات نفت نیجریه و لیبی – که از پایبندی به توافق نفتی اوپک مستثنی هستند – مذاکره خواهد شد. این درحالیست که برخی کارشناسان عمیقا درباره مذاکره کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در این خصوص تردید دارند.

به دنبال بلاتکلیفی سیاسی در آمریکا که به کاهش شاخص سهام و سقوط ارزش دلار منجر شد، بهای طلا به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.1 درصد افزایش به 1256 دلار رسید.

ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد ارزهای جهانی امروز به پایین ترین سطح در 13 ماه گذشته رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار