ساری؛

اختصاص ۳ میلیاردی اعتبار برای اجرای عملیات لایروبی در فریدونکنار

۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات لایروبی آب بندان های در فریدونکنار اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از آغاز لایروبی و مرمت دو قطعه آب بندان به مساحت ۲۵ هکتار در روستا‌های حیدرکلا و کریم کلا این شهرستان از مردادماه امسال خبر داد.


وی با اشاره به اهمیت آب بندان‌ها در تأمین آب زراعی و اشتغالزایی روستاییان، گفت: آب بندان‌ها علاوه بر نقش عمده‌ای که در اشتغالزایی و ایجاد رفاه نسبی و جلوگیری از کوچ روستائیان دارند، در ایجاد مناظر زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: پرورش ماهی در آب بندان‌ها با توجه به افزایش درآمد روستائیان سبب رونق و توسعه اقتصادی منطقه می‌شوند.


ضیایی افزود: در سال‌هایی که خشکسالی موجب خسارت جبران ناپذیری می‌شود، وجود آب بندان‌ها میزان خسارت را کاهش داده و سبب مدیریت آبی مفیدی برای ر‌هایی از این مشکل خواهد بود.


وی گفت: ساخت آب بندان‌ها موجب مدیریت ریسک در خشکسالی و دلگرمی روستاییان و گسترش روحیه اعتماد به نفس آن‌ها در مقابله با مشکلات می‌شود.


وی افزود: لایروبی و مرمت دو قطعه آب بندان در ۲۵ هکتار از روستا‌های حیدرکلا و کریم کلا شهرستان فریدونکنار با اعتبار ۳ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی مصوب شد که عملیات اجرایی آن از مردادماه امسال آغاز می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح نیاز آبی ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این دو روستا برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/آ


آغاز عملیات لایروبی در فریدونکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار