ساری؛

لایروبی کانال دسترسی کشتی ها در بندر فریدونکنار

کانال و حوضچه دسترسی کشتی ها به بندر فریدونکنار لایروبی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید جواد اوصیا رییس اداره بندر فریدونکنار از لایروبی کانال و حوضچه دسترسی کشتی ها با صرف هزینه ای حدود 20 میلیارد ریال در این بندر خبر داد.

وی افزود: در عملیات لایروبی، عمق کانال از 3.50 متر قبلی هم اکنون به 4.20 متر رسیده است که در گذشته به دلیل لایروبی نشدن ورود کشتی ها به این بندر راکد شده بود که در حال حاضر به سمت ایجاد تحرک در بندر قدم برداشته شده است.

رییس اداره بندر فریدونکنار با تاکید بر اینکه برای نخستین تجربه این بندر به بخش خصوصی واگذار شده است،گفت : در گذشته پرسنل بندر تا 7 ماه حقوق نگرفته بودند و اکنون با پیگیری جدی برای وصول حقوق معوق کارگران شرکت راهبران و سایر شرکت های اقماری، مطالبات کارکنان به حدود صفر رسیده است.

اوصیا با اشاره به اینکه در 6 ماهه گذشته اقدامات و فعالیت های موثری در بندر شهرستان فریدونکنار محقق شده است، افزود: نخستین مانور تجسس و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریایی در این بندر برگزار شده است.

وی گفت: جذب و استقرار اپراتوربندی واجد صلاحیت در راستای بهبود کیفیت خدمات بندری و افزایش رضایتمندی شرکت های کشتیرانی و صاحبان کالا نیز در بندر فریدونکنار تحقق یافته است.

وی از اجرای طرح سیلوی 30 هزار تنی غلات با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در بندر فریدونکنار خبر داد و افزود: مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص احداث برج کنترل و مخابرات دریایی که در حال حاضر در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد، اخذ شده است.

اوصیا با اشاره به آماده سازی و تحویل ساختمان گارد و استقرار کارکنان در محل، گفت: تکمیل طرح ایستگاه آتش نشانی و تشکیل تیم آتش نشانی با استفاده از نیروهای بومی در بندر فریدونکنار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ممیزی 6 ماهه از ایستگاه های مخابراتی غیروابسته شامل شیلات بابلسر، حفاظت منابع استان مازندران، حفاظت منابع بابلسر و حفاظت منابع چپکرود جویبار در راستای صیانت از فرکانس های مخابرات دریایی انجام شده است.

رییس اداره بندر فریدونکنار گفت: کنترل و بازرسی از 25 فروند کشتی تجاری و 38 فروند شناورهای صیادی و تفریحی در راستای اجرای کنوانسیون های بین المللی نجات جان انسان ها، دریانوردان و محیط زیست دریا را نیز داشته ایم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار